A Comnica olyan mobilalkalmazás-megoldást (app) hozott létre ügyfelei számára, amely lehetővé teszi, hogy az Ügyfél külső ügynökei üzleti hívásokat kezdeményezzenek ügyfeleik számára mobiltelefonjuk használatával. Az app biztosítja a hívás rögzítését, a hívás-bizonyítást, a hívóazonosítók generálását, a hívásmegőrzést és az ezekhez szükséges riportolási lehetőségeket.
Mi kell ahhoz, hogy használni lehessen a Comnica Dialer appot?
Elérhető a telepítési útmutatónk, amely segítségével telepíthető az applikáció. Amire érdemes figyelni, hogy a használni kívánt mobiltelefonon lévő operációs rendszer megfeleljen a minimum követelményeknek (Android minimum 5.1., iOS minimum 11.0), valamint internet elérés (3G, 4G vagy Wifi) és aktív SIM kártya is szükséges a használathoz.
Ha kiváncsi a készülékén lévő Android verzióra, akkor itt elérhető a hivatalos leírás, hogy hogyan nézheti meg.
Ha iOS készülékkel rendelkezik, akkor annak a leírása itt tekinthető meg.
Miért nem lehet letölteni az appot a Google Playből / AppStore-ból?
A Comnica Dialer alkalmazás jelenleg egy állandó jelleggel frissülő teszt projekt. Mivel ez egy folyamatos, ügyféligények kielégítésének tekintetében naponta frissülő pilot app, ezért a hivatalos Android Play Store és iOS App Store-okba bekerülését egyelőre nem tartottuk fő szempontnak (annak időigényessége miatt is). Ha a Comnica Dialer pilot projektje sikeres lesz, akkor fel fog kerülni a hivatalos boltokba az alkalmazás és egyszerűbb lesz a telepítése.
Mire jó a Comnica Dialer, és miben különbözik a többi tárcsázó applikációtól?
A Comnica Dialer applikációval a megszokott módon lehet hívásokat indítani egy mobiltelefonról úgy, hogy közben a hívás hangfelvétele és a hívásadatok a Comnica biztonságos szerverein rögzülnek. Valójában ez utóbbi az igazi különbség a többi applikációtól, hiszen azok nem rögzítenek hangot és adatokat.
Hogyan működik a Comnica Dialer?
Az applikáció külsőre és használatra ugyanúgy működik, mint egy megszokott tárcsázó, a háttérben azonban lényeges különbségek vannak. Amikor az appból hívás indul, akkor a háttérben az app egyrészt interneten elküldi a Comnica telefonos szerverének a hívandó fél számát, másrészt a mobil készülék saját híváskezelőjével indít egy normás telefonhívást a Comnica központi telefonszámára. Amikor a mobiltelefonról az erre a központi számra indított hívás befut a Comnica telefonos szerveréhez, az már tudni fogja, hogy a hívást ki kezdeményezte az imént, valamint az elérni kívánt személy telefonszámát is elmenti, sőt, addigra már el is indítja a hívást, hogy kevesebb legyen a várakozási idő. A szerverről kimenő hívást összeköti a beérkezett hívással és már létre is jön a megszokott kapcsolat. Hallani lehet a kicsengést, és a tárcsázott ügyfél hangját (amennyiben felveszi a telefonját).
Ez most akkor az interneten keresztül telefonál? Ha nem, akkor miért kell hozzá mégis internet?
Nem, de az viszont igaz, hogy egy picit mégis kell az internet a működéshez. Ugyanis amikor hívás indítására kerül sor a Comnica Dialer appból, akkor a háttérben az app az interneten keresztül elküldi a célszámot a Comnica telefonos szervereinek – és ehhez a művelethez mindenképpen kelleni fog az internet.
Wi-Fi-n (vezetéknélküli hálózaton) is működik?
Igen, akár 3G-n, akár 4G-n vagy Wi-Fi hálózaton keresztül is működni fog a Comnica Dialer.
Miért látni másik telefonszámot a telefon tárcsázójában, amikor hívás indítására kerül sor? Egyáltalán miért látni a telefon alapértelmezett hívás kezelőjét? Nem a Comnica Dialernek kéne tárcsáznia?
Igen, ez fura lehet, de így működik a rendszer. A háttérben az app egyrészt interneten elküldi a Comnica telefonos szerverének a hívandó fél számát, másrészt megkéri az Android / iOS alapértelmezett tárcsázóapplikációját, hogy hívjon fel egy központi számot. Amikor ezt a kérést megkapja a telefon, akkor elindítja a rajta lévő alapértelmezett tárcsázót, amely előtérbe kerül, ezért látni az alapértelmezett tárcsázó applikációt a Comnica Dialer helyett, és ezért látható az, hogy egy másik számot (a mi egyik központi számunkat) tárcsázta, de végül azzal a személlyel fog összekapcsolni, aki felé eredetileg a Comnica Dialer appban történt a hívásindítás. Amikor az alapértelmezett tárcsázó által a központi számra indított hívás befut a Comnica telefonos szerveréhez, az már tudni fogja, hogy ki küldte az imént az elérni kívánt személy telefonszámát. A szerverről kimenő hívást összeköti a hívásindító féltől beérkezett hívással, és már létre is jön a megszokott kapcsolat, hallani a kicsengést, és az elérni kívánt ügyfél hangját (amennyiben felveszi a telefonját).
Ki fogja tudni meghallgatni a hívásaimat?
A hívások adatai és hangfelvételei egy olyan rendszerben gyűlnek, amelyhez egyedül a Megbízó által kijelölt néhány személy férhet hozzá. Ők meghallgathatják a hívásokat, de hogy mit kezdenek az itt talált információkkal, és ennek milyen következményei lehetnek, azt már a Megbízónak és dolgozóinak/tanácsadóinak kell tisztázni egymás között A tesztelés alatt elsősorban mindenki tapasztalatot gyűjt, később vélhetően a Megbízó ki fog adni egy részletes útmutatót azzal kapcsolatban, hogy mit mér, mit ellenőriz, kinek, hogyan és milyen visszajelzéseket ad a rendszer által rögzített adatok alapján. A fő cél mindenképpen a tanácsadók munkájának segítése, a hatékonyságuk és eredményességük növelése.
Bejövő hívásokat is tudok fogadni a Comnica Dialerrel?
Egyelőre nem, a teszt során ezt nem alkalmazzuk, erre nincs lehetőség. Egy későbbi döntés eredménye lesz, hogy bekerül-e az applikációba ez a lehetőség, vagy sem.
Mennyibe kerül az applikáció használata?
A végfelhasználók számára ingyenes, a rendszer üzemeltetési költségekről központilag állapodott meg a Megbízó és a Comnica.
Mennyibe kerülnek a Comnica Dialerből indított hívások?
A Comnica Dialer applikáció a tényleges cél telefonszám hívása helyett a Comnica központi telefonszámait hívja. Ezen telefonszámok minden esetben belföldi, magyar, normál díjas vezetékes telefonszámok (még akkor is, ha a ténylegesen hívott fél egy mobiltelefonszám). A hívásdíjak ennek megfelelően a felhasználó díjcsomagja szerinti, vezetékes telefonhívás díjának felel meg. Comnica nem számol fel semmilyen költséget a végfelhasználók felé. Amennyiben a felhasználó korlátlan csomaggal rendelkezik (pl: Red), akkor ezen hívások számára ingyenesek.