Full Contact
Blog

2020. 10. 26.

Ügyfélszolgálat Home Office-ból: 8 pont a technikai és biztonsági feltételekről

A cégek nagy része már tavasszal távmunkába költöztette ügyfélszolgálati és távértékesítési csapatát, az újabb hullámban kibontakozó COVID járvány viszont lassan minden szervezetet erre kényszerít. A jó hírünk, hogy a távmunkába állás sokkal inkább szemléletváltást jelent, semmint drámai változtatásokat a megszokott működésben.

Tovább

2020. 10. 20.

Merre jár az ügyfeled? Ügyfélút tervezés a gyakorlatban, COVID-dal nehezített pályán – 2. rész

Hiába van a kezedben minden kommunikációs eszköz, ami az ügyfeleid eléréséhez szükséges, ha nincs stratégiád, mikor és hol használd őket. Ha kidolgozott koncepcióval nem is szolgálhatunk, abban mindenképpen tudunk segíteni, hogyan láss neki a tudatos tervezésnek.

Tovább

2020. 10. 09.

Merre jár az ügyfeled? Tervezd meg az útját, és tudni fogod! – 1. rész

Az ügyfélút tervezés tétje, hogy képesek vagyunk-e az egyszerű érdeklődőt vevővé, vásárlóvá, ügyféllé konvertálni, majd meg is tartani. A tétet most pókerarccal emeli a COVID: ha eddig tudni vélted, hol és merre jár a célközönséged, itt az idő újratervezni a rojtosra hajtogatott ügyféltérképet.

Tovább

2020. 08. 19.

Ügyfélelégedettség a COVID alatt (és után): 6 mérőszám, amire az ügyfélszolgálatoknak most nagyon figyelniük kell

Rengeteg mérőszámunk van a call centerek és az ügyfélszolgálatok teljesítményének értékelésére. Arról persze szó sincs, hogy mindegyiket mindig használni kellene, de vannak időszakok, amikor néhány közülük igencsak felértékelődik. Ez a mostani is ilyen.

Tovább

2020. 08. 06.

SMS és chat egyben: a jövő üzenetküldője már Magyarországon is elérhető

Már közel félmilliárdan használják világszerte, de év végéig 2 milliárd telefonra is felkerülhet. A szakértők szerint 2028-ra ez lesz a világ legnagyobb kommunikációs csatornája.

Tovább

Ügyfélélmény a járvány után: 6 trend, ami újraírja a szabályokat

A tavasszal berobbanó járvány nemcsak a hétköznapjainkat, de az üzlet megszokott rutinjait is újraírta. Akár lesz második hullám, akár nem, azt már biztosan tudjuk, hogy az ügyfélélmény-fejlesztés szabályai végképp megváltoztak.

Tovább

2020. 06. 25.

Három történet a segítségnyújtásról, és amit tanultunk belőlük

A járvány rendkívül nehéz helyzetbe hozta a segítő munkát végző non-profit szervezeteket. A kijárási korlátozások idején a nagy ügyfélszolgálatokhoz hasonlóan nekik is otthoni munkába kellett állítaniuk a telefonokat kezelő kollégákat, ehhez azonban legtöbbüknél hiányzott a távmunkára alkalmas call center szoftver.

Tovább

2020. 06. 19.

Visszatérnek-e valaha a home office-ból az ügyfélszolgálatosok? Interjú a Simply Contact call centerrel

A járvány kirobbanásakor a világ minden táján call centerek ezrei költöztették home office-ba ügyfélszolgálatos munkatársaikat. Ami akkor gyors kényszerintézkedés volt, most valódi üzleti lehetőségként tűnik fel. Többek között a Wizz Air-t kiszolgáló ukrán Simply Contactnak is, amely évente 15 millió bejövő hívást bonyolít 400 operátorral a fedélzetén.

Tovább

2020. 06. 12.

Milyen hosszú lehet egy SMS? Vérfürdő és széles vásznú hősi halál egyetlen üzenetben

Milyen hosszú egy SMS? Az attól függ, hogyan írjuk meg. Lehet, hogy 160 karakter, lehet, hogy csak 70, vagy ennél is kevesebb. Aggodalomra azonban nincs ok, ha ügyesen csináljuk, bőségesen elfér benne minden, amit szeretnénk. A lenti posztban mindent pontosan kiszámolunk, és elmondjuk, amit a karakterkódolásról tudni érdemes. 

Tovább

2020. 05. 04.

Félmillió munkaóra Home Office-ból

Megkérdeztük az ország egyik vezető call centerét, hogyan érdemes belevágni a távmunkába. Az AtlaszCall egyike azoknak a call center szolgáltatóknak, akik számára a távmunka nem egy speciális foglalkoztatási forma, hanem az üzleti modell alapja. 2009-es alapításkor az első olyan vállalat volt Magyarországon, amely szinte kizárólag home office-ban dolgozó munkatársakkal vágott bele a telesales-be.

Tovább

2020. 04. 22.

Infografika: Távmunkában, Magyarországon

Nem mondhatni, hogy bővelkedik távmunka lehetőségekben a hazai munkaerőpiac, pedig olyan foglalkoztatási formáról van szó, amely nemcsak a munkavállalók, de a munkáltatók számára is rengeteg előnyt tartogat.

Tovább

2020. 04. 02.

Home Office – Plusz juttatás vagy alapvető igény?

Ha korábban nem, az elmúlt időszakban biztosan világossá vált, hogy a távmunka nem egyszerűen plusz juttatás a vállalatok részéről. A koronavírus járvány miatt a cégek komoly változásokon mennek át, és ez remélhetőleg Magyarországon is felgyorsítja majd az otthoni munkavégzés terjedését.

Tovább

2020. 03. 25.

Ki veszi fel a telefont a járvány idején? Így dolgozhatna távmunkában több tízezer ügyfélkapcsolati munkatárs

Amikor ügyfélszolgálati központról beszélünk, többnyire egy hatalmas, munkaállomásokkal benépesített irodára gondolunk, ahol emberek százai dolgoznak. Pedig ugyanezek az emberek ugyanezt a munkát akár otthonról is elvégezhetnék.

Tovább

2020. 03. 17.

Számítanak a munkádra? Te is számíthatsz ránk!

A koronavírus járványhelyzetre reagálva ingyen biztosítjuk otthonról használható ügyfélszolgálati szoftverünket a segítő szervezeteknek.

Tovább

2020. 03. 04.

Vége a spammelésnek! Itt a Rich Communication Services és a chatbot, ami beleköltözött…

Megmutatjuk, milyen az, amikor a legújabb generációs üzenetküldő platform összefog a chatbotokkal. Rich Communication Services: így hívják a beszélgető robotok új lakóhelyét.

Tovább

2020. 02. 14.

Szigorúan ellenőrzött üzenetek – Elindult a Google Verified SMS szolgáltatása

Amikor egy vállalattól SMS-t kapunk, gyakran csak az üzenet tartalmából derül ki a feladó kiléte. A legtöbb cég ugyanis nem kér dedikált telefonszámot az SMS szolgáltatást nyújtó telco partnerétől, így ugyanazt a számot többen is használhatják egyidejűleg.

Tovább

2020. 01. 20.

5 nagy ügyfélkapcsolati trend, ami már idén eléri a magyar piacot

Amikor a blogunkon globális trendekről vagy hajmeresztően innovatív új megoldásokról írunk, mindig az jár a fejünkben, melyek fognak elsőként beszivárogni a magyar piacra. Ezekből mutatunk most ötöt.

Tovább

2020. 01. 10.

A kognitív contact centertől a csatornatagadásig: 2020 legfontosabb ügyfélszolgálati trendjei

A világ egyik legnagyobb contact center megoldás szállítója, a Serenova, minden év elején alapos prognózist készít az iparágat érintő friss trendekről. A cég előrejelzéseiben mindig lehet bízni, saját gondolataik reciklálása helyett komoly piackutatásokra támaszkodnak, és saját ügyfeleiket, partnereiket is alaposan kikérdezik.

Tovább

2019. 10. 11.

Mitől lesz boldogabb az ügyfeled 2019-ben? Egy kutatásban kétezer ügyfélélmény-szakértő válaszolt

A világ egyik legmenőbb webanalitikai cége, a Hotjar 2 000 customer experience specialistát kérdezett meg Ausztráliától Európáig, mi a szerepe az ügyfélélménynek szervezetük életében. Elolvastuk a tanulmányukat, és a lényeget gyorsan fel is dolgoztuk.  

Tovább

2019. 09. 27.

5 ügyfélszolgálati sztori, ami bizonyítja: még mindig az ügyfél a király

Customer is King – a legenda úgy tartja, hogy Philip Kotlertől, a “modern marketing atyjától” származik ez az örök igazság, ami újra és újra beigazolódni látszik. Az alábbi történetek vezető márkák ügyfélszolgálatairól származnak, és mind hasonló mentalitást tükröznek. Lássuk, mit tanulhatunk tőlük.

Tovább

2019. 09. 19.

Black Fridaytól karácsonyig – Így pörgessük fel az online eladást SMS marketinggel

A vásárlói élmény sokak számára az a kicsit gyanús, ezoterikusan csengő kifejezés, amiről még mindig nem akar biztosan kiderülni, hogy egy újabb marketinges varázsszó vagy valami komolyan vehető dolog. Valószínűleg azért, mert túl összetett ahhoz, hogy egy rövid, szabatos definícióban körülírjuk. Erre mi sem vállalkozunk, de ha lefújjuk róla a lazán tapadó csillámport, akkor végső […]

Tovább

2019. 07. 24.

SmartSMS számokban | Megkérdeztük a fogyasztókat, hogy állnak a promóciós SMS-ekkel

Egyre több ügyfelünk panaszkodik, hogy a megszokott eszközökkel már nem tudja elérni közönségét. Szeretnének kipróbálni valami újat, túl a spam mappában ragadt emaileken, az egyre reménytelenebb hideghívásokon és az inkább presztízs értékű chat megoldásokon. Egyszóval valami olyasmit akarnak, ami konvertál, és mi mélyen megértjük őket.  

Tovább

2019. 06. 25.

1,5 milliárd felhasználó nem tévedhet | Mi az az RCS, és miért beszél róla mindenki a világ legnagyobb telco konferenciáján?

Vasárnap elstartolt az atlantai International Telecommunications Week, a világ legnagyobb telekommunikációs rendezvénye. Nem volt kérdés, hogy ott a helyünk – egyrészt, hogy tanuljunk, másrészt, hogy megosszunk minden fontosat az olvasóinkkal is. A nulladik napon kiderült, hogy az üzleti üzenetküldés forróbb téma, mint gondoltuk (pedig igen sokat gondolunk rá), aztán belebotlottunk egy Google bejelentésbe, amiről a […]

Tovább

2019. 05. 21.

Milyen lesz a jövő ügyfélszolgálata? | Megkérdeztük azokat, akik használni fogják

Merészek az ügyfelek várakozásai a céges ügyfélkapcsolati technológiákkal kapcsolatban: tízből hatan arra számítanak, hogy 2024-ben robot ügyfélszolgálatosok fogják felvenni a telefonjainkat, harmaduk szerint pedig VR szemüvegben, otthonról intézzük majd ügyeinket. A jóslatokat 800 magyar ügyféltől kaptuk, akiket tavasszal végzett reprezentatív kutatásunkban kérdeztünk meg virtuális ügyfélszolgálati elképzeléseikről.

Tovább

2019. 04. 04.

Páciensek szoros emberfogásban – Interjú a Saint James klinika vezetőjével

Az ország legjobban felszerelt szemklinikája, a Saint James Szemészeti Központ úgy döntött, februártól a Comnica ClientManagert használja ügyfélkapcsolatai kezelésére, és hamarosan bevezeti a Comnica SmartSMS üzenetküldést is. Zentai Balázst, a klinika vezetőjét kérdeztük, hogyan segíti majd őket megoldásunk az új páciensek bevonzásában, a régiek megtartásban és az ügyfélelégedettség-mérésben. A beszélgetésből az is kiderül, hogyan lehet […]

Tovább

2019. 04. 03.

“Helló, elkérhetem a számod?” 15 ötlet, hogyan kezdd el építeni az ügyféladatbázisod

A potenciális ügyfelek és fogyasztók elérhetőségeit megszerezni sosem tartozott a marketing munka legszórakoztatóbb feladatai közé, és amióta a GDPR ránk köszöntött, a legkönnyebbnek sem mondanánk. Azért a szabályozáson túl is van élet – elmondjuk, hogyan lehet szebb és egyszerűbb azok számára, akik ügyféladatbázis építéssel foglalkoznak.

Tovább

2019. 03. 13.

3 egyszerű mutató, amit minden cégnek használnia kell – Ügyfélelégedettség-mérés: 2. rész

Ha már elhatároztuk, hogy kérünk egy gyors visszajelzést ügyfeleinktől, győződjünk meg róla, hogy jó (=mérhető, árulkodó, hasznos, könnyen megválaszolható) kérdéseket teszünk fel. De ne feledkezzünk meg a legfontosabb lépésről sem: használjuk fel a kapott eredményeket! Hogyan? Megmutatjuk.

Tovább

2019. 03. 07.

Mennyibe kerül egy vevő elvesztése? Mindent az ügyfélelégedettség-mérésről: 1. rész

Az ügyfelek 33 százalékánál egyetlen rossz élmény is elég ahhoz, hogy örökre búcsút intsenek nekünk, és inkább a konkurenciát válasszák. A jó hír, hogy a rossz élmények többsége ügyfélelégedettség-méréssel megelőzhető. Kérdezni egyszerűbb, mint gondolnánk, és ha jól csináljuk, a bevételünket is növelhetjük vele. Elmondjuk, hogyan.

Tovább

2019. 02. 17.

SMS marketing 5 lépésben

Hogyan érjünk el több vevőt a legjobban konvertáló csatornán? A jó öreg e-mailt már alig nyitják meg, a mobil appok push üzeneteit gyorsan kilövik a felhasználók, chaten pedig senki nem kíváncsi a márkák üzeneteire. Az SMS mindeközben él és virul, egy ismert pizzéria hálózat például 3 hét alatt 33%-kal növelte vele a bevételét. Nem nehéz […]

Tovább

2019. 01. 18.

5 ügyfélszolgálati trend, ami a 2019-es jóslatokból kimaradt

Mire számítsunk idén az ügyfélkapcsolatok piacán? Őszinték leszünk: nem akarjuk megmondani a tutit. Szívesen mesélünk viszont azokról a trendekről, melyeket az eddigi előrejelzések nem említettek, vagy amikről egy kicsit mást gondolunk, mint a többiek. Íme a Comnica különvéleménye 2019-ről, 5 pontban.

Tovább

2019. 01. 17.

Bevezetés a siker metrikájába: hogyan mérjük az ügyfélszolgálat teljesítményét?

13 milliárd dollár: ekkora profittal emelkedik ki versenytársai közül az amerikai Verizon, elsősorban átlagon felüli ügyfélelégedettségi mutatóinak köszönhetően. Mérni muszáj, nem csak a nagyoknak, de a legkisebb cégeknek is, akik ügyfelekből élnek. A KPI-okból minden kiderül, ha jól olvassuk őket, ehhez adunk most egy kis segítséget.

Tovább

2018. 11. 22.

Ezt tanultuk a profi ügyfélélményről a világ legjobb call centerében

Képzeljünk el egy webáruházat, ahova naponta 7 ezer telefonhívás fut be, és átlagosan 20 másodpercen belül meg is válaszolják őket. Az ügyfélszolgálatosok meglepetésszerűen virágot, sütit küldenek a vevőknek, és akár 11 órán át is elcsevegnek velük. A főként ruházati cikkekkel kereskedő Zappos Las Vegasban található, ahol napi 24 órában építik a világ legjobb ügyfélszolgálatát. Mi […]

Tovább

2018. 11. 05.

SmartSMS – Hogyan csomagoljunk 160 karakterbe egy egész SMS kampányt?

Csak egyetlen üzenet létezik, amit 100-ból 98-an azonnal megnyitnak: az SMS. Nem csoda, hogy egyre több cég használja üzleti megoldásként, például marketing és értékesítési akciók támogatására vagy éppen ügyfélkapcsolatok fejlesztésére. De miért is különleges a SmartSMS, és hogyan fér el benne egy egész kampány?

Tovább

2018. 09. 05.

Blockchain a telekommunikációban: mikor indul a lánchívás?

Ha rajtunk múlik, akár már jövőre, de az iparág többi szereplőjére is szükség lesz hozzá. Addig is elmondjuk, hogyan tehetné szebbé a blockchain nemcsak a szolgáltatók, de az előfizetők életét is.

Tovább

2018. 07. 09.

Viszlát UHU, hello Comnica!

Van, aki korszakváltásnak hívja, van, aki egyszerűen csak rebrandingnek. Természetesen egyik sem fejezi ki jól, milyen érzés, amikor egy cég új nevet választ magának. Az elsőben túl sok a pátosz, a másodikban túl kevés az érzelem. Márpedig mi egy percig sem tagadjuk, hogy rengeteg érzés kavarog bennünk, amikor 17 után elbúcsúzunk az UHU névtől, hogy Comnicaként folytassuk tovább.

Tovább

2018. 07. 04.

Merre tartanak 2018-ban a Contact Centerek?

Itt van-e már chat forradalom, tényleg elbúcsúzhatunk-e az e-mailtől, mikor jönnek a sokoldalúan képzett ügyfélszolgálati munkatársak? Megnéztük, mi az igazság az elmúlt évek legtöbbet idézett iparági jóslatai mögött, hogy 7 pontban rendbe tegyük őket.
4 trend, ami idén átformálja a telco iparágat

Tovább

2018. 07. 01.

The Resurrection of SMS

In May we participated in the International Telecoms Week in Chicago, the biggest global event of the industry this spring. We were there to introduce our services as a wholesale and SIP trunking provider, but also to learn about the most recent trends of our industry. Here are the key takeaways on messaging, which was […]

Tovább