A Comnica CC adminisztrációs felületén az IVR menüpontban elérhetőek az alábbi funkciók:
Ez a menüpont csak megfelelő szintű jogosultsággal érhető el.
IVR hangfájlok
Az feliratra kattintva tölthetőek fel hangfájlok, melyek az IVR-ban lejátszásra kerülhetnek.
A hangfájl feltöltésekor két opció áll rendelkezésre:
- Hangfájl feltöltése
- Szöveg felolvastatása (TTS – Text to speech – Szöveg beszéddé alakítása)
A hangfájl feltöltésére kattintva a számítógépről kiválasztható saját audio fájl. A hívásban lejátszható formátummá alakítást a rendszerünk automatikusan elvégzi, nem szükséges előzetes konvertálás.
A szöveg felolvastatása (TTS) opciót kiválasztva meg kell adni a
- fájlnevet, mellyel a továbbiakban azonosítani tudjuk a generált hangot (ezt kiterjesztés nélkül kell megadni, tehát „üdvözlés” – és nem üdvözlés.mp3) vagy
- a felolvasni kívánt szöveget.
A felolvasni kívánt szövegből a hang generálása gombbal automatikusan elkészül a hangfájl, amely egyből meg is hallgatható vagy törölhető.
A feltöltés gombra kattintva a hangfájlok között létrejön a megadott néven egy .wav kiterjesztésű hangfájl. Kiegészítő információként megjelenítjük, hogy az mely IVR menüponthoz van hozzárendelve, ki töltötte fel (generálta), valamint a feltöltés időpontját. Ezek az adatok tetszés szerint szűrhetőek. Az itt található hangokat lejátszhatjuk, letölthetjük vagy törölhetjük a rendszerből.
IVR szerkesztő
Az IVR szerkesztő menüpontban látható a jelenlegi IVR struktúra. Az IVR struktúra kialakításához és eléréséhez a Comnica Ügyfélszolgálatával kell felvenni a kapcsolatot és igényelni. Alapértelmezetten nem elérhető.
A kialakított IVR struktúrában lévő különböző hangbejátszások módosíthatóak a fenti IVR hangfájl menüpont segítségével. Az IVR hangfálj menüpontba feltöltött hangokkal lehet lecserélni a struktúrában jelenlévő különböző IVR lépéseket, bejátszásokat.
A kialakított IVR struktúrában a megfelelő jogosultságú felhasználók által az adott menüponthoz tartozó hangfájl meghallgatható, letölthető és törölhető, valamint a menüpont inaktiválható. Lehetőség van több nyelv beállítására, feltöltésére is.
Alapértelmezetten elérhető opció a Rendszerüzenet, mely bejövő hívási sor esetében lejátszásra kerül a betelefonálónak. Ezt például nyitvatartás módosításnál vagy vészhelyzet esetén érdemes aktiválni, amihez a fenti IVR hangfájl menüpontban generálhatunk hangfájlt.