Tudásbázis > Comnica SmartSMS > Tömeges SmartSMS > SmartSMS létrehozása, küldése
Támogatás
elérhetőségek
Tartalom
Comnica Contact Center
Újdonságok
Comnica SmartSMS
Comnica ID Videocall
Ügyféltájékoztató
Comnica ID Selfie
Comnica Dialer Applikáció
SmartSMS létrehozása, küldése

SmartSMS kampányokat a Tömeges SmartSMS menüpontban lehet létrehozni.

A SmartSMS kampány létrehozásához szükséges:

  • az ügyféllisa (kiknek küldjük a SmartSMS-t),
  • a kiküldés időpontja (előre definiált vagy azonnali),
  • a meglévő robinson listák közül érdemes-e valamelyiket használni.

A Tömeges SmartSMS menüpontban a + Létrehozás gombra kattintva meg kell adni a kampány tetszőleges nevét.

Ez után a rendszer az ügyféladatok bekérő oldalára navigál.

Ügyféladatok oldal (1. lépés)

smartsms kampány adatbázis feltöltő felülete

Ahogy az a képen is látható, a rendszer figyelmeztet, hogy .csv, .xls és .xlsx fájlformátumban kell feltölteni a kívánt ügyféllistát.

A megfelelő ügyféllista/adatbázis elkészítéséhez az alábbi linken található kampányfeltöltéshez tartozó leírást javasoljuk: Adatbázis feltöltés és kezelés

Jelenlegi példánkhoz az alábbi tartalmat mentettük el xls-ként:

nev telefonszam cim email
Ügyfélszolgálat 3612550991 Budapest, Fehérvári út 99, 1119 support@comnica.com
Pénzügy 3612550993 Budapest, Fehérvári út 99, 1119 finance@comnica.com
Értékesítőink 3612550994 Budapest, Fehérvári út 99, 1119 sales@comnica.com

A fejléc tartalmazza az adott oszlop elnevezését. Fejléc megadása kötelező!

Telefonszám oldal (2. lépés)

SmartSMS telefonszám fül.

Az ügyféladatok betöltéséhez ki kell választani a kontakt oszlopot. A lenyíló menüben láthatóak a betöltött oszlopok fejlécei. Itt a telefonszámot tartalmazó fejlécet (oszlopot) kell kiválasztani. Ezen mező tartalmát fogja tárcsázni a rendszer.

Duplikált sorok törlése

Ha a betöltött lista tartalmaz duplikált értékeket, akkor a kiválasztott kontakt oszlop alapján a rendszer lezárja a duplikált (többször előforduló) adatsorokat, amennyiben az opció aktív. A rendszer figyelmeztett a lezárandó (azonos telefonszámot tartalmazó) sorok mennyiségéről.

Az SMS sablon megírása (3. lépés)

SmartSMS sablon írása.

Az üzenetek megírásához a jobb oldalon feltüntetett adatbázismezők is felhasználhatóak. Az adatbázismezők beágyazásával dinamikus lehet (az elérhető ügyféladatoktól függően) a megszólítás, például:

Kedves [%record.nev%]!

A szövegmezőben tájékoztató jelleggel látható a becsült karakterszám és az ennek megfelelően lehetséges üzenethossz (kb. hány SMS-ben küldődik ki az üzenet).

Az oldal alján kiválasztható a kívánt karakterkódolás, mely befolyásolja a kiküldött üzenetek hosszát. A megfelelő karakterkódolás kiválasztásához további információ ezen az oldalon érhető el.

Az ügyféladatok legördülő menüből kiválaszthatóak a már létrehozott

  • űrlapok és landing oldalak,

melyek fogd és vidd (az egérmutatót a kívánt opcióra rávisszük és a bal egérgomb nyomva tartása mellet elmozgatjuk a szövegdobozba) módszerrel beágyazhatóak az üzenetbe.

A utolsó lépésnél (Összegzés) visszaléphetünk és módosíthatjuk az üzenetet és beállításokat vagy véglegesíthetjük az elkészített sablont.

Az elkészült SmartSMS-t tovább módosíthatjuk.

1. Kiküldési beállítások

A lenyíló menü segítségével beállítható a SmartSMS kampány küldési ideje, inaktiválható a már küldésre kész kampány vagy kiküldhető egy klikkelésre azonnal. Utólagosan hozzárendelhetőek Robinson listák is, amelyekkel az ügyféllistából szűrésre kerülnek a tiltott telefonszámok.

2. Az üzenet szövege

Kiküldés előtt az üzenet szövege / SMS sablon módosítható a „Sablon módosítása” gombra kattintva. Az üzenet véglegesítése után az üzenet már nem módosítható.

A jobb felső sarokban található „Teszt küldése” gombbal a felugró panelben megadható tetszőleges, saját tesztszám, amellyel ellenőrizhető, hogy hány SMS-ben megy ki a sablon és hogyan fog megjelenni a címzetteknek. A tesztüzenet a feltöltött ügyféllista egy véletlenszerűen kiválasztott rekordjának adataival lesz kiküldve a megadott telefonszámra.

Az adatbázis fülön is megtekinthető az Üzenet tartalma.

3. Statisztikák és becsült kiadások

A statisztikáknál láthatóak a betöltött ügyféllista adatai (rossz számok – a rendszer által nem értelmezhető formátumban kerültek betöltésre, duplikált számok – többszöri előfordulás, robinson számok – a hozzárendelt robinson listában szereplő számok, melyekre nem kerül kiküldésre az üzenet). A százalékos kattintási arány is megtalálható a statisztikáknál. A statisztika mellett látható a becsült kiküldött üzenetek száma.

4. Kézbesítési beszámoló

Kiküldés után a statisztikák szekció (3.) kiegészül egy „Kézbesítési beszámoló” statisztikával. A kézbesítési beszámolónál látható a kiküldött üzenetek állapota:

  • Küldésre vár
  • Sikertelen küldés
  • Elküldve
  • Kézbesítve

Az Adatbázis fülön láthatóvá válik a

  • Kézbesítés ideje
  • Kézbesítés státusza
  • Kézbesített üzenetek száma
  • Utolsó küldési kísérlet
  • Küldési kísérletek száma

A Teszt üzenet fülön pedig láthatóak a kiküldött teszt üzenetek.