Tudásbázis > Comnica Contact Center > Felhasználók kezelése > Operátori állapotok
Támogatás
elérhetőségek
Tartalom
Comnica Contact Center
Comnica SmartSMS
Comnica ID Videocall
Ügyféltájékoztató
Comnica ID Selfie
Comnica Dialer Applikáció
Operátori állapotok

Az operátori kliensbe belépve minden munkafázis egy adott állapothoz köthető melynek beállítására a jobb alsó sarokban elhelyezett legördülő menüben van lehetőség. Az operátori állapotok közötti váltást a manuális, felhasználó által történő beállítás mellett a tárcsázó és a kliens közötti kapcsolat automatikája is befolyásolja.

Kliens - operátori állapotváltás.

Alapértelmezetten elérhető operátori állapotok

  • Szünetet tart (alapértelmezett beállítás: nem számít munkavégzésnek)

    Kimenő kampány esetén kézi hívás indítására ad lehetőséget az operátor számára

    (manuális tárcsázás)

    Hívás beállítások menüpontban meghatározott feltételekhez mérten az operátor számára az alábbi funkciók válnak elérhetővé:

    • ‘Visszahívások’ panelen megjelenő rekordok kezelése
    • Véletlenszerű rekord elővétele
    • Részletes keresés a rekordok között
    • Rekord létrehozása
  • Ebédel (alapértelmezett beállítás: nem számít munkavégzésnek)

  • Oktatáson van (alapértelmezett beállítás: nem számít munkavégzésnek)

  • Ügyfélre vár (alapértelmezett beállítás: munkavégzésnek számít)

    Kimenő kampány esetén, ‘Ügyfélre vár’ állapotban a rendszer prediktív(automata) tárcsázási módra vált.

    Bejövő kampány esetén, a beérkező hívás kezelése a ‘Hívás beállítások’ menüpont alatt meghatározott feltételeknek megfelelően történik.

Az adminisztrátori felületen az ‘Operátori állapotok’ menüpontra kattintva a már meglévő, alapértelmezett állapotok szerkesztésére, illetve új létrehozására nyílik lehetőség.

1. Új operátori állapot létrehozása

Új operátori állapot létrehozására  az   gombra kattintva nyílik lehetőség.

Az Új operátori állapot adatlapon megadható a státusz neve, illetve a ‘Munkának számít‘ felirat mellett elhelyezett állapotváltó csúszka segítségével eldönthető, hogy a munkaidő statisztikában a létrehozott állapot munkának számítson vagy sem.

Az állapot létrehozása esetén az újonnan készített státusz megjelenítésre kerül az operátori kliensben, a jobb alsó sarokban elhelyezett állapot váltásához szükséges legördülő menüben.

Új operátori állapot létrehozása.

2. Operátori állapot módosítása

Már meglévő operátori állapot módosítására az adott státuszra történő kattintást követően van lehetőség.

Az állapot kiválasztását követően az ‘Operátori állapot adatlap’ oldalra navigál a rendszer, ahol módosítható a státusz neve (amennyiben nem alapértelmezett állapot), illetve a ‘Munkának számít‘ felirat mellett elhelyezett állapotváltó csúszka segítségével eldönthető, hogy a munkaidő statisztikában a módosítandó állapot munkának számítson vagy sem.

Létrehozott operátori állapotot ki- és be lehet kapcsolni az Állapot csúszkával.

3. Felhasználókhoz rendelhető operátori állapotok

A létrehozott operátori állapotok hozzárendelhetőek különböző felhasználókhoz az adott felhasználók adatlapjára navigálva. Ez abban az esetben lehet előnyös, ha az operátoroknak munkacsoportonként eltérő munkát kell végezniük és azok más operátori állapotokkal járnak, amelyeket egy helyen szeretnénk látni az állapotokat érintő statisztikákban.

Felhasználókhoz operátori állapot hozzárendelése.

A felhasználó adatlapján a Termék-specifikus felhasználói beállítások szekcióban a Contact Center fülön az „Állapotok beállítása” gombra kattintva kiválaszthatóak lesznek a felhasználókhoz rendelhető (vagy elvehető) állapotok.

Ha éppen egy olyan állapotban tartózkodik az operátor a kliensben, amit elvesznek tőle, abban az esetben a kliens küld az operátornak egy notifikációt és automatikusan átvált „Szünetet tart” állapotba.

4. Kliensbe lépéskor alapértelmezett operátori állapot

Az adminisztrációs felületen (megfelelő jogosultsággal) a CC beállítások menüpontban megadható, hogy a kliensbe lépéskor, alapértelmezetten melyik állapotba/státuszba kerüljenek az operátorok. A jobb felső sarokban lévő beállítások módosítása gombbal elérhető lesz az alábbi ablak, melyen sárgával jelöltük az opciót:

CC beállítások - Operátor kezdő állapot

Az „Operátori bejelentkezés kezdő állapota” feliratra kattintva, a megjelenő legördülő menüből kiválasztható az alapértelmezettnek kívánt állapot. A legördülő menü tartalmazza az összes rendszerállapotot (alapértelmezetten elérhető), valamint az egyedileg létrehozott operátori állapotokat.

Ha nincs beállítva kezdő állapot, akkor alapértelmezetten az eddigi „Szünetet tart” állapot érvényesül.