Az operátori kliensbe belépve minden munkafázis egy adott állapothoz köthető melynek beállítására a jobb alsó sarokban elhelyezett legördülő menüben van lehetőség. Az operátori állapotok közötti váltást a manuális, felhasználó által történő beállítás mellett a tárcsázó és a kliens közötti kapcsolat automatikája is befolyásolja.
Alapértelmezetten elérhető operátori állapotok
Szünetet tart (alapértelmezett beállítás: nem számít munkavégzésnek)
Kimenő kampány esetén kézi hívás indítására ad lehetőséget az operátor számára
(manuális tárcsázás)
A Hívás beállítások menüpontban meghatározott feltételekhez mérten az operátor számára az alábbi funkciók válnak elérhetővé:
- ‘Visszahívások’ panelen megjelenő rekordok kezelése
- Véletlenszerű rekord elővétele
- Részletes keresés a rekordok között
- Rekord létrehozása
Ebédel (alapértelmezett beállítás: nem számít munkavégzésnek)
Oktatáson van (alapértelmezett beállítás: nem számít munkavégzésnek)
Ügyfélre vár (alapértelmezett beállítás: munkavégzésnek számít)
Kimenő kampány esetén, ‘Ügyfélre vár’ állapotban a rendszer prediktív(automata) tárcsázási módra vált.
Bejövő kampány esetén, a beérkező hívás kezelése a ‘Hívás beállítások’ menüpont alatt meghatározott feltételeknek megfelelően történik.
Az adminisztrátori felületen az ‘Operátori állapotok’ menüpontra kattintva a már meglévő, alapértelmezett állapotok szerkesztésére, illetve új létrehozására nyílik lehetőség.
1. Új operátori állapot létrehozása
Új operátori állapot létrehozására az gombra kattintva nyílik lehetőség.
Az Új operátori állapot adatlapon megadható a státusz neve, illetve a ‘Munkának számít‘ felirat mellett elhelyezett állapotváltó csúszka segítségével eldönthető, hogy a munkaidő statisztikában a létrehozott állapot munkának számítson vagy sem.
Az állapot létrehozása esetén az újonnan készített státusz megjelenítésre kerül az operátori kliensben, a jobb alsó sarokban elhelyezett állapot váltásához szükséges legördülő menüben.
2. Operátori állapot módosítása
Már meglévő operátori állapot módosítására az adott státuszra történő kattintást követően van lehetőség.
Az állapot kiválasztását követően az ‘Operátori állapot adatlap’ oldalra navigál a rendszer, ahol módosítható a státusz neve (amennyiben nem alapértelmezett állapot), illetve a ‘Munkának számít‘ felirat mellett elhelyezett állapotváltó csúszka segítségével eldönthető, hogy a munkaidő statisztikában a módosítandó állapot munkának számítson vagy sem.
Létrehozott operátori állapotot ki- és be lehet kapcsolni az Állapot csúszkával.
3. Felhasználókhoz rendelhető operátori állapotok
A létrehozott operátori állapotok hozzárendelhetőek különböző felhasználókhoz az adott felhasználók adatlapjára navigálva. Ez abban az esetben lehet előnyös, ha az operátoroknak munkacsoportonként eltérő munkát kell végezniük és azok más operátori állapotokkal járnak, amelyeket egy helyen szeretnénk látni az állapotokat érintő statisztikákban.
A felhasználó adatlapján a Termék-specifikus felhasználói beállítások szekcióban a Contact Center fülön az „Állapotok beállítása” gombra kattintva kiválaszthatóak lesznek a felhasználókhoz rendelhető (vagy elvehető) állapotok.
4. Kliensbe lépéskor alapértelmezett operátori állapot
Az adminisztrációs felületen (megfelelő jogosultsággal) a CC beállítások menüpontban megadható, hogy a kliensbe lépéskor, alapértelmezetten melyik állapotba/státuszba kerüljenek az operátorok. A jobb felső sarokban lévő beállítások módosítása gombbal elérhető lesz az alábbi ablak, melyen sárgával jelöltük az opciót:
Az „Operátori bejelentkezés kezdő állapota” feliratra kattintva, a megjelenő legördülő menüből kiválasztható az alapértelmezettnek kívánt állapot. A legördülő menü tartalmazza az összes rendszerállapotot (alapértelmezetten elérhető), valamint az egyedileg létrehozott operátori állapotokat.