Elérhetőnek lenni, bárhol, bármikor: online életbiztosítás az Alfánál, Comnica ID-val
Szeptember óta az Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-nél már teljeskörű online folyamatban is köthetnek életbiztosítást az ügyfelek.
Az Alfa Biztosító ezzel tovább bővítette digitálisan elérhető portfolióját, és egyértelművé tette, hogy hosszú távon elköteleződött az online ügyfélélmény fejlesztése mellett. Az ügyfelek digitális azonosításához a biztosító a Comnica ID-t választotta.
Az Alfa évek óta élen jár a biztosítási szolgáltatások digitalizációjában, a vásárlás pillanatától kezdve az ügyfelek szolgáltatási igényeinek lebonyolításáig. Fontos mérföldkő volt a már hosszú évekkel ezelőtt bevezetett ügyféloldali elektronikus aláírás, amit hamarosan a tanácsadói weboldalrendszer kialakítása követett. Így a digitális biztosító cím elnyerésében nemcsak a modern és ügyfélbarát online ügyfélszolgálat, hanem az értékesítésben használt digitális megoldások is segítettek.
A biztosító digitális befektetései a Covid alatt látványosan megtérültek, az online távmegoldásoknak köszönhetően az ügyfélkiszolgálás és a biztosításkötések jelentős része a karantén ideje alatt is zavartalanul zajlott.
Csapatmunkában, rekord idő alatt
Az Alfa régóta tervezte, hogy életbiztosítási termékeit is bevonja a digitalizációba, de mivel ezek a Pénzmosás és terrorizmus elleni törvény hatálya alá esnek, az online értékesítésükhöz távoli ügyfélazonosításra van szükség.
A biztosító tavasszal kiírt beszerzési pályázatát a Comnica szelfis és videós azonosításra egyaránt alkalmas Comnica ID megoldása nyerte. Cégünk nem volt ismeretlen a kiíró számára, hiszen elődje, az Aegon Biztosító már évek óta a Comnica Contact Centert használta ügyfélkapcsolat-ápolási és értékesítési munkára. Az Alfa úgy látta, hogy a Comnica ID esetében is pontosan azt kapja, amire szüksége van, és az ajánlatban szereplő gyors bevezetési határidő is meggyőzőnek bizonyult.
Az Alfa célja az volt, hogy az életbiztosítás-kötés már szeptembertől elérhető legyen a digitális csatornákon, és olyan online utat szeretett volna kialakítani, melynek minden lépése megfelel a szabályozó jogi és biztonsági követelményeinek, de könnyen használható és gyorsan bevezethető legyen az ügyfelek számára.
A szoros határidő pontosan összehangolt munkát követelt a projektszervezettől. „Egy biztosítási termék digitalizációjához egyszerre több terület kompetenciáját kell megmozgatni. A munkából az üzleti területtől a folyamatszervezésen át az IT-ig, a digitális és online csapattól a compliance-ig minden szakterület kivette a részét” – mondta Mikó-Bogacsevics Rita, az Alfa Sales Engagement vezetője. „Mindeközben a Comnicával is rendkívül gördülékeny volt az együttműködés, és minden segítséget megkaptunk, hogy időre beüzemelhessük a rendszert.”
A Comnica ID végül augusztusra tesztelésre készen állt az Alfánál, az élesítési munkálatokat követően pedig szeptember 1-eje óta az ügyfelek számára is elérhető ez a rendkívül modern életbiztosítás- kötési csatorna.
Szelfivel vagy videóval? Bármelyikkel.
Az Alfánál beüzemelt Comnica ID két azonosítási ágat kínál az online érkező ügyfeleknek. A közvetett, önkiszolgáló útvonalon a biztosítás kiválasztása után telefonos szelfivel és okmányfotóval azonosíthatják magukat az ügyfelek, a közvetlen, videós ágon pedig ügyintéző kíséri végig őket a folyamaton, „élő adásban”. Az azonosítás mindkét esetben pár perc alatt megvan, és az ügyfél haladhat tovább biztosításkötési folyamatban.
A szeptemberben elindított online ügyintézés rengeteg gyakorlati előnnyel és kényelemmel szolgál az ügyfeleknek, a biztosító pedig minden korábbinál tágabbra nyithatja az értékesítés lehetőségeit. A digitalizáció azonban nem jelenti azt, hogy a cég lemondana az ügyfelekkel ápolt személyes kapcsolatokról.
„Az értékesítésben továbbra is kiemelt szerepet kap az ügyfélkapcsolatok ápolása, mind a személyes mind a távoli, digitális csatornákon” – tette hozzá Mikó-Bogacsevics Rita. „A tanácsadók eszközpalettáján is megtalálható új, innovatív biztosításkötési lehetőség abban segíti a kollégáinkat, hogy a digitalizáció területén folyamatosan bővülő ügyféligényekre is tudjanak megoldást nyújtani.”
Ha Ön is szeretné elérhetővé tenni ügyfeleinek az online biztosításkötést, keressen fel minket.