Biztosításkötés digitális ügyfél-átvilágítással: nincs szükség drága rendszerekre a megtérüléshez
Az életbiztosítás-kötés digitalizálását előíró törvényi változások alaposan megbolygatták a biztosítási szakmát. A 2025. január 1-i határidő bejelentése óta mi is egyre több kérdést kapunk biztosítóktól, közvetítőktől, alkuszcégektől, hogyan fogjanak hozzá az online, azaz távoli ügyfél-átvilágítás bevezetéséhez.
A leggyakoribb kérdés, hogy milyen azonosítási eszközt válasszanak, ha nem akarnak sokat költeni rá és hónapokat töltetni a rendszer bevezetésével. A rövid válaszunk, hogy sem a közvetlen, videós, sem a közvetett, okostelefonos-szelfis azonosítás bevezetése nem jelent anyagilag megterhelő beruházást egy biztosító vagy közvetítő számára. Sőt, a törvényi megfelelőség teljesítésén túl üzletileg is gyorsan megtérül. Hogyan?
Új ügyfelekhez juthatsz el
Az online üzletkötés nem ismer megyehatárokat, a digitalizált szolgáltatásokkal új piacok nyílhatnak meg a közvetítők előtt. A távoli azonosítással a biztosítások értékesítését az ország olyan távoli térségeire is kiterjesztheted, ahol költséges lenne a személyes jelenlét kiépítése. Így mégis rengeteg új ügyfelet szerezhetsz.
Rengeteg utazási költséget spórolhatsz meg
Akár régi ügyfeleidet kell időről-időre újra átvilágítanod, akár újakkal kell szerződést kötnöd, a kilométereid száma jelentősen csökkenni fog. Az online ügyfél-átvilágítást és vele a szerződések aláírását az irodádból is el tudod végezni, az utazással töltött időt pedig üzletszerzésre fordíthatod.
Gyorsan nyithatsz a fiatalok felé
Az online szolgáltatásokkal megnyílik az út a digitális ügyintézéshez szokott fiatalok felé. Ők azok, akik személyesen már szinte teljesen elérhetetlenek, ha biztosításkötésről van szó – okostelefonon intéznek mindent, úgy, ahogy a bankoknál megszokták.
Üzletkötés egy lépésben
Egy új biztosítási szerződés megkötéséhez több kapcsolatteremtő kontaktusra is szükség van, de közben több ponton is lemorzsolódhat az ügyfél. Az online ügyintézéssel az ajánlatadástól, az átvilágításon át az aláírásig az értékesítés egyetlen folyamatban lebonyolítható: anélkül, hogy a reménybeli ügyfél menet közben eltűnne.
A személyes ügyintézésnél is jól jöhet
A digitális ügyfél-átvilágítás akkor is hasznos lehet, ha személyesen találkozunk az ügyféllel. Ha helyben, okostelefonnal végezzük, papírmunka nélkül, ellenőrizhető módon ad támadhatatlan bizonyítékot az azonosítás megtörténtéről – ha esetleg később szükség lenne rá.
Visszatérve az alapkérdésre: melyik online átvilágítási formát érdemes választania egy biztosításközvetítőnek, ha gyorsan beüzemelhető, gazdaságos megoldást keres? Figyelembe véve, hogy a közvetlen, videós módszerrel szemben a közvetett, okostelefonos módszerrel önkiszolgáló módon, önállóan azonosíthatja magát az ügyfél, a közvetítőknek ez utóbbi lehet a legrugalmasabb megoldás.
Mik az önkiszolgáló, okostelefonos ügyfél-átvilágítás előnyei?
- Egyszerű és nagyon gyors: az ügyfél néhány perc alatt egy szelfi, egy okmányfotó és néhány kérdés megválaszolásával elvégezheti.
- Nem kell hozzá ügyfélszolgálatos, a folyamat az ügyfél részéről teljesen önkiszolgáló módon zajlik.
- Az ügyfél bármikor azonosíthatja magát, akkor is, ha éppen vasárnap este jut eszébe, hogy szeretne az interneten életbiztosítást kötni.
- Nem kell hozzá sem applikáció, sem egyéb ügyféloldali szoftver. Azaz nincs szükség rá, hogy az ügyfelet külön alkalmazás letöltésével túráztassuk – legalábbis akkor, ha a Comnica ID-n keresztül zajlik az azonosítás.
- Az ügyfelek többsége a digitális banki szolgáltatásoknak köszönhetően már készség szinten kezeli az okostelefonos azonosító rendszereket, így nincs szükség komolyabb edukációra.
Okostelefonnal kétféle közvetett ügyfél-átvilágításra van lehetőség: korlátozott, szelfis és teljes értékű, NFC-s ügyfél-átvilágításra, melynek során az ügyfél e-személyijének chipjéből is kiolvashatunk adatokat. A Comnica ID megoldása mindegyikre alkalmas, és még arra is figyel, hogy a szelfiből semmiképpen se legyen csoportkép.