Az elmúlt években a pénzügyi piac szereplői hatalmas lépéseket tettek a digitalizáció útján, különösen a távoli ügyintézés lehetőségeinek kibontakoztatásában. Az ügyfelek kényelmét és az üzleti eredményességet egyformán szolgáló távoli azonosítási megoldások már itt vannak velünk a hétköznapokban, használatuk a banki szférában szinte megszokottá vált.
A technológia gyors fejlődésével a szabályozásnak is lépést kell tartania, az újabb és újabb törvényekben, rendeletekben, ajánlásokban megfogalmazott előírások azonban néha nehezen követhetők. Különösen úgy, hogy a pénzügyi szektorban bevezetett távoli ügyintézési, főként az ügyfélátvilágítási eljárások, egymástól függetlenül is változó szabályozási illetékesség alá esnek. Ezt az útmutatót azért készítettük, hogy segítsük eligazodni a pénzügyi piac szereplőit az előírások szövevényes rendszerében.