Új kampány indítása

Kampány létrehozása
  1. Bejelentkezést követően válaszd a Tömeges SmartSMS menüpontot a bal oldali menüsávból, 
  2. majd kattints a jobb felső sarokban elhelyezett Létrehozás feliratra.

A felugró ablakban add meg a kampány nevét, majd kattints a létrehozás gombra.

Ügyféladatok betöltése

A betöltendő .xls, .xlsx vagy .csv fájlnak tartalmaznia kell legalább egy telefonszám oszlopot, hiszen a kampány elkészültét követően erre a telefonszámra kerül kiküldésre az SMS.

  1. Az adatbázisnak tartalmaznia kell fejlécet (szóköz nem alkalmazható, helyette használj például alulvonást).
  2. A helyes telefonszám formátum az előhívóval ellátott telefonszám: 36301234567 
  3. A rekordhoz tartozó, egyéb adatok is megadhatóak, függetlenül attól, hogy azok felhasználásra kerülnek-e az SMS kampány paraméterezése során. 
Telefonszám kiválasztása
  1. Válaszd ki a legördülő listából a telefonszámokat tartalmazó oszlopot.
  2. Érvénytelen telefonszámot tartalmazó telefonszám mező kiválasztása esetén figyelmeztet a rendszer (sárga ikon a legördülő lista mellett) és összesíti, hogy százalékosan milyen arányban hibásak a választott mezőben szereplő adatok.
  3. A betöltött adatbázisban többször előforduló telefonszámokat duplikációknak nevezzük. A duplikált telefonszámok törlése alapértelmezetten aktív (de kikapcsolható), hiszen ugyanazokra a telefonszámokra tömeges SMS küldése nem javasolt. A Megnézem linkre kattintva áttekinthető a duplikált ügyféladat.
  4. A szükséges beállítások elvégzését követően kattints a mentés és következő lépés gombra.

Ha a telefonszámmező százalékosan túl sok érvénytelen telefonszámot tartalmaz, akkor érdemes a bal alsó sarokban lévő “Újra feltöltöm az ügyféllistát” opcióra kattintani és javítani a betöltendő listát, majd megpróbálkozni az újbóli betöltéssel.

Ha a betölteni kívánt adatbázisban, a telefonszám oszlopként megjelölt adatsor hibás telefonszámot tartalmaz, úgy a mentés és következő lépés gombra kattintva megjelenik a képen látható, Sikertelen feltöltés ablak.

  1. Hibás telefonszámok listája (oszlop neve, telefonszám)
  2. Hibás telefonszámok exportálása esetén minden, helytelen formátummal betölteni kívánt telefonszámot kilistáz a rendszer, amely .xls formátumban tölthető le.
  3. A Bezár gombra kattintva adott esetben a felhasználó visszaléphet egészen a kiindulási pontig, ellenőrizheti a teljes adatbázist, majd javítás után ismét betöltheti azt.
  4. A Folytatás – hibás számok kihagyása gombra kattintva a listában szereplő, helytelen formátumú telefonszámok kihagyásával a feltöltött adatbázis betöltésre kerül.
SMS sablon megírása

Ebben a lépésben a kiküldendő szöveg megírására van lehetőség.

A korábban betöltött adatbázismezők dinamikusan felhasználhatóak, illetve az előzőleg elkészített űrlap vagy landing oldal beágyazására is itt van lehetőség.

  1. A szöveges üzenet megírásához dedikált panelre kattintva gépeld be a kiküldeni kívánt üzenetet.
  2. Ügyféladatok, Landing oldal és Űrlap beágyazása:

    A betöltött adatbázismezők megjelenítéséhez a legördülő menüben válaszd az ‘Ügyféladatok‘ opciót. 

    Űrlap vagy landing oldal beszúrásához pedig az ‘Űrlapok, landing oldalak’ kiválasztása szükséges (csak a véglegesített űrlapok és landing oldalak jeleníthetőek meg a listában).

  3.  Karaterkódolás kiválasztása – Az SMS sablonban lévő speciális és ékezetes karakterek optimalizálásra kerülnek a választott karakter kódolási formának megfelelően.
  4. A karakterszámláló segítségével ellenőrizhető a kiküldeni kívánt SMS hossza, a kézbesítésre kerülő üzenet(ek) száma. 

Példa sablon:

 

Kedves [%record.név%]! Kérjük kattintson az alábbi linkre: [%survey.152%]

 

Mivel a [%record.név%] az SMS-ben már a betöltött adatokkal behelyettesítve (a telefonszámhoz tartozó “név” adat) kerül kiküldésre, ezért az üzenet megírására szolgáló panelben elhelyezett karakterszámláló csak tájékoztató jellegű.

Landing oldal vagy űrlap kiküldés esetén a rendszer link rövidítést alkalmaz, amely az SMS hosszát tekintve fix karakterszámot jelent, minden esetben.

Pl.: https://ssms.hu/3GhzR3P (összesen 22 karakter).

Összegzés

Az összegzés lépéshez érve, a befejezés gombra kattintva egy új oldalra navigál a rendszer, ahol többek között az SMS kiküldésének időpontja határozható meg, illetve az üzenet sablon módosítására is van lehetőség.

A vissza a beállításokhoz opciót választva az SMS kampány bármely része módosítható.

Amennyiben az összegzés lépést elérve kilépsz a rendszerből, úgy a kampány ismételt megnyitása esetén az utolsó mentett verzió kerül megjelenítésre.

Következő bejegyzés

Teszt üzenet küldése