Sales Operations Leader

2021. 05. 20.

Keressük új sales vezetőnket a Comnica ügyfélkapcsolati és telekommunikációs szolgáltatásait értékesítő csapatának élére. Az új kolléga egyszerre stratéga és operatív menedzser. Fő feladata a cég új üzleti céljait támogató sales stratégia kidolgozása és bevezetése, mellette irányítja, szervezi és ellenőrzi a sales csapat munkáját. Olyan vezetőt keresünk, aki ismeri a piacot, jóban van a számokkal, de ha kell, mer hallgatni a megérzéseire is. Ha magadra ismersz, olvass tovább.

Szakmai elvárások

Szükséges:

  • 5+ év tapasztalat SaaS termékek piaci bevezetésében és értékesítésében (B2B)
  • 8+ év sales területen szerzett tapasztalat, minimum 5 év vezetői tapasztalat
  • Informatikai háttér, vagy erős érdeklődés (muszáj a termékeinket alapjaiban, működésében, architektúrájában megérteni, a user interface-ek működését elsajátítani)
  • Hazai és nemzetközi contact center / telekommunikációs / ügyfélkapcsolati piac technológiai és üzleti trendjeinek, valamint a piacon (a megoldásszállítói és vevői oldalon) jelenlevő cégek ismerete – hiszünk abban, hogy sokan csinálják ezt nálunk jobban, igyekszünk tőlük tanulni (nemzetközi konfokra járunk, szakmai hírleveleket és kutatásokat olvasunk)
  • Sales technikai ismeretek
  • Erős pricing és termékportfolió menedzsment háttér (a régi és új termékek esetében is látunk potenciált az árazási politikánk megváltoztatásában)
  • Digital / Social Sales affinitás (ez nagyon fontos eszköze / csatornája a 21. századi, nagyvállalati saas értékesítésnek)
  • Analitikus és tervezői szemlélet
  • Alapvető rálátás marketing eszközökre (a marketing és sales nagyon közel dolgozik egymáshoz, közös a funnel, az eredményriportok összefonódnak, emiatt elengedhetetlen a marketing eszközöket és folyamatokat érteni és azokkal együtt gondolkodni)
  • Folyékony angol nyelvismeret (több jelenlegi ügyféllel a kommunikáció nyelve angol, illetve a külföldi piacokon való terjeszkedés alapvető cél)

Előny:

  • Telekommunikációs termékek értékesítésében szerzett tapasztalat
  • Public / kormányzati szektor ismerete
  • Nemzetközi piacokon végzett értékesítési munka
  • Channel sales tapasztalat
  • Bizdev affinitás (ez alatt főként ezt értjük: az értékesítés során a piac által a termékekkel szemben jelzett igények becsatornázása a termékfejlesztés felé)

Emberi tulajdonságok

  • Fontosnak tartod, hogy megismerd a cég termékeit (informatikai hátterét, a működési alapelveket, és a kapcsolódó jogi környezetet) és tudj azonosulni velük
  • Csapatban gondolkodsz, a kollégákat partnerként kezeled, adsz visszajelzést
  • A termék(ek)re és az itt lévő emberekre építve alakítod a stratégiát, nem csak a máshol bevált panelekre építesz.
  • Vállalod, ha hibázol, ha elakadtál, vagy épp nincs ötleted. Mindenkivel előfordul.
  • A cég egyik legjobban látszó embereként inkább evangelista vagy, mint rocksztár.
  • Jó, ha tudsz lelkesedni: a hajtóerőd jelentős része belülről jön, nem vársz folyton külső lökésre.
  • Nem tartasz vissza infókat, kerülöd a pletykát, ellenőrzöd a hitelességet
  • Jól és gyakran delegálsz, világosan fogalmazod meg a feladatot, adsz teret az önállóságnak, alkalmazod a SMART elvet.
  • Körültekintően és amikor szükséges, akkor mások bevonásával hozod meg a döntéseidet és vállalod a következményeit.
  • Világosan, tisztán és asszertíven kommunikálsz: tények/számok/konkrétumok mentén, nem általánosságban, nem ígéretek, vágyak mentén.
  • Erős rendszerszemléleted van.
  • Képes vagy kiállni közönség elé, és igényes, összeszedett prezentációkat tartani akár cégen belül, vagy akár hazai és nemzetközi konferenciákon.

Feladatok

Stratégiai feladatok:

  • Reális, rövid, közép és hosszú távú sales stratégia kidolgozása a termékek, a piaci és szakmai ismeretek tükrében, a marketing vezetővel, product managerrel és a managementtel együttműködve
  • Stratégia nyomon követése, változások tervezése, végrehajtása
  • Reális előrejelzések készítése a várható bevételekről és kiadásokról
  • Új piacok és piaci változások felismerése, gyors reagálás

Taktikai feladatok:

  • Termék sales funnelek tovább fejlesztése
  • Személyes értékesítés kiemelt ügyfeleknek
  • Go-to-market sales stratégiák kidolgozása
  • Hazai és nemzetközi channel sales utak és folyamatok kiépítése
  • Upsell és cross-sell taktikák kidolgozása, sales playbookok továbbfejlesztése
  • Részvétel az árstratégiák kialakításában
  • Részvétel a product lifecycle menedzsmentben
  • A vállalat egyik vezető arcaként a brand és a termékek evangelizációja
  • Pontos, következetes pipeline menedzsment
  • Napi szintű együttműködés a marketing területtel
  • “Branding vs. leadgen” helyett “branding feat. leadgen” szemlélet

Vezetői feladatok:

  • Csapat és egyéni targetek meghatározása, nyomon követés, refining
  • Sales csapat irányítása, sales operáció javítása
  • Sales csapattagok motiválása a targetek elérése érdekében (jutalékrendszer felülvizsgálata, egyszerűsítése, nyomon követése – azzal együtt, hogy nem ez az egyetlen motivációs lehetőség)
  • Képzési keret felhasználásának felügyelete
  • Azonnali jutalmazási rendszer megismerése, és rendszeres használata
  • Feladatok megbeszélése és számonkérése
  • Sales keretrendszer megismerése, felülvizsgálata, nyomon követése, céges folyamatok és rendszerek illesztéseinek felülvizsgálata, optimalizálása
  • Rendszeres visszajelzés a csapattagoknak, teljesítmény-értékelés
  • Csapatépítő események szervezése
  • Együttműködés a funkcionális csoportvezetőkkel
  • Riportolás a management felé (marketing riporttal és KPI-okkal való összekötése)

Mi az, amit nem várunk el?

  • Rögtön tudni mindent.
  • 3/6 hónap alatt csodát tenni.
  • Felelősséget vállalni olyasvalamiért, amit nem beszéltünk meg előzetesen.
  • Egyszemélyes üzletfejlesztést. Nincs szükség minden új ügyféligényhez új termékötletre, a fókusztartáson van a hangsúly, ezt kell tudni támogatni.

    Mit kínálunk?

    Jelenleg 35-en vagyunk, és HO/Office hibrid rendszerben üzemelünk. A cég pandemic proof, gazdasági és szervezeti értelemben is. Néhány fontos elem a juttatásaink közül:

    • Képzési keret évi 250.000 Ft értékben + évi 5 nap tanulmányi szabadság
    • Teljesítmény alapú bónusz, motiváció 3.0 rendszerben
    • Ingyenes egészségbiztosítás
    • Korlátlan SIM-kártya + high-end készülék
    • Céges poolcar, magánhasználatra is

    Néhány könyv, amit megtalálsz a könyvtárunk polcain

    • Patrick Lencioni: Kell egy csapat
    • Patrick Lencioni: Az ideális csapatjátékos
    • Jim Collins: Jóból kiváló (különösen az ötödik szintű vezetőkről szóló fejezet)
    • Daniel H. Pink: Motiváció 3.0
    • David Allen: GTD
    • Stephen Covey: a kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
    • Eric Ries: Lean startup
    • Steve Jobs: A prezentáció mestere
    • Szung Ce: A háború művészete
    • Kurt Vonnegut: Bajnokok reggelije

      A csapat és az iroda

      Jelenleg 35-en vagyunk. Alapjáraton szeretünk bent lenni az irodában, de tavaly március óta mindannyiunk biztonsága érdekében többségében otthonról dolgozunk. Szerveztünk online “találkozókat”, csapatot is építettünk így. Az irodánk egyébként Budapesten, a 11. kerületben, a Mohai úton található, egy tetőtéri helyiség sok napsütéssel és saját terasszal, “jó közlekedés mellett, mégis csendes helyen”.

      Hogyan jelentkezhetsz?

      Angol nyelvű önéletrajzodat Horváth Gergely, üzletfejlesztési igazgató várja a gergely.horvath@comnica.com címre.