2020. 10. 26.

Ügyfélszolgálat Home Office-ból: 8 pont a technikai és biztonsági feltételekről

A cégek nagy része már tavasszal távmunkába költöztette ügyfélszolgálati és távértékesítési csapatát, az újabb hullámban kibontakozó COVID járvány viszont lassan minden szervezetet erre kényszerít. A jó hírünk, hogy a távmunkába állás sokkal inkább szemléletváltást jelent, semmint drámai változtatásokat a megszokott működésben.

Egy webes elérésű ügyfélszolgálati szoftver (call vagy contact center rendszer) bevezetésével akár 4-5 nap alatt home office-ba költöztethető az egész csapat. Mindehhez persze gondoskodni kell az alapvető  infrastruktúráról, néhány technikai eszközről és a megfelelő biztonságról. 8 pontban összefoglaltuk, mire lesz szüksége ügyfélszolgálatosainak és telefonos értékesítőinek az otthoni munka megkezdéshez. asztali gép

1. Laptop vagy asztali gép: a legegyszerűbb is elég

Kézenfekvő megoldás, hogy a kollégák az irodában használt laptopjukat a hónuk alá csapják, és magukkal viszik a home office-ba. Ha erre nincs mód, saját laptopjukat, otthoni számítógépüket is használhatják a munkához, amennyiben az a cég által támasztott biztonsági és üzleti követelményeknek megfelel.

Az ügyfélkapcsolati munka ellátásához a legegyszerűbb konfigurációjú eszköz is megteszi. Az egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy a webes hangátvitelhez szükséges hangkártya mindenképpen legyen a gépben. A laptopok többségében ez már régóta alapfelszerelés, de előfordulhat, hogy egy régebbi kiadású asztali gépből még hiányzik. Nincs szükség csúcsminőségű hangkártyára, a lényeg, hogy az eszköz képes legyen az egyszerű, internetes hangtovábbításra.

Javasoljuk hogy, az otthoni munka megkezdése előtt a cég rendszergazdája:

  • nézze át a gépet,
  • telepítse fel a szükséges vírusvédelmet,
  • frissítse az operációs rendszert és a munkához szükséges programokat,
  • osszon ki új hozzáféréseket,
  • és ellenőrizze le, hogy megfelelő erősségű jelszavakat használ-e az operátor.

Ha az operátor nem tudja behozni ellenőrzésre a gépet, mindez egyszerű távoli
hozzáféréssel is megtörténhet.

headset
2. Headset: fontos a minőség

Az ügyfélkapcsolati munkához otthon is elengedhetetlen a mikrofont és fülhallgatót kombináló headset. Mely többek között garantálja, hogy illetéktelen fül, például a szomszédé, semmilyen módon ne legyen tanúja az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseknek. A beszélgetés kihangosítása a laptopon keresztül kényelmesnek tűnhet, de semmiképpen sem javasolt.

A legpraktikusabb, ha az ügyfélszolgálatos a bent használt, jól megszokott headsetet viszi magával a home office-ba. Ha esetleg ez a saját laptopjával nem kompatibilis, újat kell vásárolni.

Milyen legyen az új headset?

  • Ha lehet, zajszűrős, hogy az kolléga a hívások alatt tökéletesen el tudjon szigetelődni az környezetétől. Hasonló megfontolásból ajánljuk a félfüles helyett a kétfüles headsetet.
  • A bluetooth kapcsolatos headset nem köti helyhez az operátort, beszélgetés közben akár sétálgathat is, ha úgy könnyebb számára a munka. Ugyanakkor más bluetooth eszközökről, például a családtagok mobiljáról érkező jelek, megzavarhatják a kapcsolatot, és a beállításukkal is többet kell foglalkozni egy kicsit.
  • A kábeles fülhallgatóknál nincsenek ilyen problémák, de valamelyest korlátot szabnak az operátor szabad mozgásának.
  • Ne spóroljunk a minőségen. Egy gyengébb kábeles fülhallgató zsinórján hamar elvásik a burkolat, és a vezeték is gyorsan eltörik, ez pedig kontakthibát okozhat.
  • Ha a bluetooth mellett döntünk, figyeljünk rá, hogy stabil kapcsolatot biztosítson. Ha szaggat a hang, azt az ügyfélélmény sínyli meg.
  • A minőség a praktikus megfontolásokon túl is számít: a headset az operátor legfőbb munkaeszköze, egész nap a fején viseli, fontos, hogy a lehető legkényelmesebb legyen.
  • A beszerzés előtt mindenképpen ellenőrizzük, milyen bemenetei vannak a laptopnak vagy az asztali gépnek, hiszen USB és klasszikus jack csatlakozású headsetek közül is választhatunk.

monitor
3. Monitor a kényelmes munkához és a képernyő megosztáshoz

A monitor nemcsak praktikus, de ergonómiailag is fontos kiegészítője a laptopnak. A nagyobb képernyőn kényelmesebb a navigáció és a görnyedéstől is megkíméli az operátort. Ha a kolléga gépén a contact center rendszer mellett más szoftver vagy alkalmazás is folyamatosan nyitva van (például a céges chat vagy CRM), a laptop és a monitor közötti képernyőmegosztással gördülékenyebb lesz a munka.

Természetesen nincs szükség 4K felbontású, moziélményt nyújtó, hajlított képernyős monitorra. Fontosabb, hogy többféleképpen állítható legyen, és kényelmessé tegye a munkát.

operációs rendszer4. Operációs rendszer és böngésző: jó, ha kompatibilis, még jobb, ha friss

Figyeljünk rá, hogy a laptopra, számítógépre telepített böngésző kompatibilis legyen a webes elérésű contact center rendszerünkkel.

Nem biztos, hogy ehhez mindig a legújabb verziószámú Windowst vagy macOS-t kell telepíteni az operátorok gépére. Ha a contact center szoftverünket csak egy régebbi böngésző verzió támogatja, akkor nyilvánvalóan ennek a böngésző verziónak is fent kell lennie a home office-ba kiszervezett kolléga gépén. A legjobb, ha olyan contact center rendszert használunk, ami bármilyen böngészővel kiválóan fut.

Lehetőleg legyen friss operációs rendszer a gépeken. Ezek ugyanis mindig a legaktuálisabb védelmet nyújtják, és ha új szoftvert akarunk telepíteni rájuk – például egy CRM-et, amit a kolléga a contact center rendszerrel együtt használ –, biztosan nem lesznek kompatibilitási gondok.

internet kapcsolat5. Internet kapcsolat: alapcsomaggal, wifi helyett hálózati kábelen

Az internetes telefonálás sokkal kevesebb adatot fogyaszt, mint azt elsőre gondolnánk. A hangátvitel minimum kapacitása 80 kbit/s, ami azt jelenti, hogy az ügyfélszolgálatos már a legkisebb lakossági internet csomag birtokában bátran nekiláthat az otthoni munkának.

Ügyeljünk azonban arra, hogy a kolléga a szolgáltató által biztosított routerről lehetőleg ne wifin, hanem hálózati (UTP) kábelen kapcsolódjon a gépére. A wifit megzavarhatják a szomszédból vagy a közelből érkező egyéb hálózatok hullámai, és ha nem a megfelelő biztonsági beállítások mellett használják, kevésbé biztonságos, mint az UTP kábel.

Ha a kolléga lakhelyén nincs vezetékes internetszolgáltatás, mobilinterneten keresztül is be tud kapcsolódni a contact center rendszerbe, és ehhez már a 3G-s hálózat ereje is elég. Ha a laptopján nincs mobilinternet, a kapcsolatot mobiltelefonos hotspotról is lehet biztosítani.

technikai biztonság vírusvédelem
6. Technikai biztonság: külön csatorna a routeren és friss vírusvédelem

A home office-ban nemcsak a munkaidőt és a szabadidőt, de a munka célú és a családi netezést is érdemes tudatosan elválasztani egymástól: például az internet routeren egymástól elkülönített csatornákkal. Ha az operátor elkülönített alhálózatról vagy VPN-en keresztül lép be a rendszerbe, jelentősen csökkenthetjük az esélyét, hogy az önfeledt netezés közben veszélyes oldalakra tévedő családtagok megfertőzik a gépét.

Ez persze még mindig nem garancia arra, hogy egy-egy malware vagy vírus más réseken nem talál utat a kolléga laptopjára. Az otthoni gépeket mindig friss védelemmel kell ellátni, és havonta egyszer a céges rendszergazdának is érdemes egy-egy vírusellenőrzést lefuttatni rajtuk.

Az otthoni hálózat elszeparálását és a frissítések ellenőrzését távoli eléréssel a rendszergazda is elvégezheti, ha egy fél órára átveszi a gépet az operátortól.

biztonsági előírások
7. Biztonsági előírások: a jelszóra otthon is vigyázni kell, sőt…

A biztonságos munkavégzés nem csupán technikai kérdés. Az otthonról dolgozók hajlamosak lazítani a bent megszokott protokollokon, pedig a távmunka környezete sem mentes a veszélyektől.

  • Amikor az ügyélszolgálatos otthon belép a rendszerbe, mindig győződjön meg róla, hogy a felhasználó név és jelszó magadásakor senki nincs a közelében. Egy ellesett jelszóval egy minden rossz szándéktól mentes, de felelőtlen családtag is okozhat problémát.
  • A belépőkódokat ne mentse el a böngészőben, mert egy illetéktelen személy pár kattintással akár véletlenül is bent találhatja magát az ügyfélszolgálati rendszerben.
  • Ha biztosra akarunk menni, a bejelentkezéshez állítsunk be a kolléga számára kétfaktoros autentikációt. A contact center rendszer így csak akkor engedi belépni a felhasználót, ha az a telefonjára vagy a postaládájába küldött kóddal igazolja a személyazonosságát.

távoli kontroll vpn
8. Távoli kontroll: webes CC, chat és megint csak VPN

Bár a home office-ból dolgozó kolléga nincs szem előtt a nap minden pillanatában, a kapcsolattartás folyamatosságát távolról is fent lehet tartani. Mi kell ehhez?

  • Egy olyan, webes elérésű contact center rendszer, amivel valós időben és utólag is le lehet követni az operátor munkáját, az ügyfelekkel való beszélgetéseit, a célszámok alakulását és az ügyfélkiszolgálás minden mozzanatát.
  • Egy akár ingyenesen, vagy kisebb havidíj fejében használható vállalati chat, esetleg videókonferencia alkalmazás. A Slack-től a Skype-ig nagyon széles a kínálat, válasszunk olyat, ami képernyőmegosztást is biztosít.
  • Ha van olyan központilag telepített CRM vagy vállalatirányítási szoftver, esetleg belső fájlrendszer, amihez az ügyfélszolgálatosnak hozzá kell férnie, akkor a biztonságos eléréshez mindenképpen VPN-t javaslunk.
  • Ha a kolléga gépét bármilyen szoftveres karbantartási okból, vagy az említett router megosztás miatt ellenőrizni kell, a rendszergazda ezt VPN-en keresztüli távvezérléssel oldhatja meg a legkönnyebben.

Ha mind a 8 pont rendben van, indulhat a távmunka operatív megszervezése. A telefonhívások kezeléshez, az email és SMS küldések, videóhívások bonyolításához használjon olyan webes elérésű contact centert rendszert, amivel munkatársai úgy dolgozhatnak otthonról, mintha az irodában lennének.

Telefonos konzultáció
Ha szeretnél többet tudni a témában, kérd ingyenes telefonos konzultációnkat!

    Név

    Cég

    Telefon