2019. 02. 17.

SMS marketing 5 lépésben

Hogyan érjünk el több vevőt a legjobban konvertáló csatornán?

A jó öreg e-mailt már alig nyitják meg, a mobil appok push üzeneteit gyorsan kilövik a felhasználók, chaten pedig senki nem kíváncsi a márkák üzeneteire. Az SMS mindeközben él és virul, egy ismert pizzéria hálózat például 3 hét alatt 33%-kal növelte vele a bevételét. Nem nehéz utánuk csinálni, a módszer szinte bármilyen iparágban működik. 5 lépésben elmondjuk, hogyan érdemes belevágni az SMS marketingbe.

Magyarországon csaknem 12 millió mobil-előfizetés van forgalomban, azaz 100 lakosra 120 SIM kártya jut. Nincs olyan demográfiai szegmens, akit ne lehetne elérni a telefonján, és egy tavalyi felmérés szerint 100-ból 81 embernek éjszaka is karnyújtásnyira van a mobilja, minden harmadik magyar pedig a WC-re is magával viszi.

sms marketing

Marketing mobilon: mi működik és mi nem?

Az eszköz tehát mindig a fogyasztó kezében van, a nagy kérdés, hogy a sokféle üzenetküldő csatorna közül melyikkel érhetjük el a legjobban. Van, aki saját mobil alkalmazással próbálkozik, hogy push üzeneteket küldhessen vevőinek, mások chaten bombázzák őket, a nagy többség pedig továbbra is emailben tolja az ajánlatokat. De nézzük, pontosan mi is a helyzet velük.

  • Az emailek megnyitási rátája csak 20-30%, és többségük napokig a postafiókban pihen elolvasás előtt.
  • A benne elhelyezett promóciós linkekre a címzettek csupán 3-4%-a kattint át.
  • A frissen letöltött mobilappok 95%-át a felhasználók egy hónapon belül letörlik, és csak minden harmadiknak engedélyezik a push értesítések küldését,
  • a saját mobilapp-fejlesztés mindeközben még mindig igen drága mulatság.
  • A chat-et (Messenger, Whatsapp, Viber) a fogyasztók főként személyes kommunikációra használják, így elérhetőségük sem nagyon szerepel a céges adatbázisokban.
  • Egy ilyen üzleti üzenetküldő rendszer lefejlesztése ráadásul hasonlóan húzós, mint a saját applikációé.

Mi a helyzet az SMS-sel?

Pár évvel ezelőtt még senki nem gondolta, hogy a vadonatúj üzenetküldő technológiák mellett éppen a több mint negyedévszázados SMS fog beelőzni az üzleti üzenetküldésben. Igaz, némileg frissített kiadásban, amit úgy hívnak: SmartSMS.

SmartSMS

A SmartSMS 160 karaktere mögött akár egy egész kampány is elférhet: a szövegbe linket rakhatunk, amivel a címzettet rögtön a megnyitás pillanatában saját weboldalunkra, webshopunkba vagy más online felületünkre irányíthatjuk. És a következők miatt érdemes nagyobb figyelmet szentelni neki:

  • Az SMS megnyitási aránya hihetetlenül magas: 98%,
  • az üzleti SMS-ben elhelyezett link átkattintási aránya pedig nagyobb mint 30%.
  • Az üzenetet a címzettek 5 percen belül elolvassák.
  • Minden célcsoportot elér, az Y generációtól az 55+-ig.
  • Sokféle ügyfélinterakció elfér benne, így erős elköteleződést épít.
  • Az ügyfelek, vevők  mobilszáma a legtöbb cég adatbázisában megtalálható, ha nem, feliratkozással könnyen megszerezhető.
  • Az SMS “gyárilag” ott van minden készüléken, nem kell hozzá drága fejlesztés, és letörölni sem lehet…

Még több tudás a SmartSMS-ről ITT!

Mire használják az üzleti SMS-t, akik már kipróbálták?

Szinte nincs olyan vállalkozás, amely ne tudná valamilyen értelmes célra bevetni az SMS kommunikációt. A becslések szerint idén 65 milliárd dollárt költenek a cégek világszerte SMS marketingre, például a következő területeken:

SMS marketing

Papa John’s: 5-szörös megtérülés 3 hét alatt

A Papa John’s pizzériahálózat két étterme Angliában egy három hetes kampányidőszakban 33%-os növekedést ért el eladásaiban, ami minden elköltött 1 fontra 5,3 font bevételt hozott az étteremnek.

A korábbi vásárlóikból álló adatbázisuknak 8 100 SMS-t küldtek ki, egy egyszerű üzenettel: „Rendelj bármilyen pizzát, bármilyen méretben (igen, lehet óriás is!) – 6.99 font, ha te jössz érte, 8.99, ha mi visszük!”.  A 13,56 fontos (vagyis kb. 5000 forintos) átlagos kosárérték ugyanakkor azt is jól mutatja, hogy a fogyasztók éltek is a választás lehetőségével: ha már rendeltek, nem elégedtek meg egyetlen pizzával.

Hogyan csináljuk utánuk? SMS marketing 5 lépésben

Az SMS marketing egyáltalán nem komplikált tudomány, de mint minden sikeres kampányhoz, ehhez is kell egy stratégia.

1. Mi a cél? Mielőtt belevágunk, a következő lépéseket érdemes alaposan átgondolni:

  • Mire akarjuk használni az SMS kampányt: termékpromócióra, feliratkozók gyűjtésére, kedvezményekről szóló értesítésekre, elégedettségmérésre? Lent mutatunk néhány gyors ötletet az induláshoz.
  • Milyen interakciót várunk a címzettől? Egy válaszüzenetet, vagy hogy az SMS-ben elhelyezett linkre bökve felkeresse a weboldalunkat? Utóbbi esetben gondoskodjunk róla, hogy az oldalon minden mozgósító üzenet (call-to-action) alaposan ki legyen dolgozva, és több helyen is megjelenjen.
  • Új ügyfeleket akarunk megszólítani vagy meglévőket? Az újak esetében bevezető promóciós kampányokra, feliratkozók gyűjtésére, a régieknél a hűséget jutalmazó, lojalitás erősítő kampányokra és elégedettségmérésre érdemes bevetni az SMS-t. 
  • Milyen legyen maga az üzenet? Rövid, velős és mozgósító hatású. Íme néhány példa:

SMS marketing

2. Honnan lesz adatbázisunk? Ha már tudjuk, mit és kit akarunk elérni, mobilszámokra is szükségünk lesz az SMS-ek kiküldéséhez. Ha az ügyféladatbázisunk vékonyka, feliratkozókat kell gyűjtenünk. Íme néhány ötlet:

  • Hirdessünk akciót weboldalunkon: azok a látogatók, akik nevüket, telefonszámukat megadják, az üzletben vagy online beváltató kedvezményes kupont kaphatnak SMS-ben.
  • Regisztráljuk vevőinket üzletünkben, ügyfélpontjainkon, rendezvényeinken – játékkal vagy ingyenes ajándékkal. A név és telefonszám egy egyszerű űrlapon bekérhető.
  • Az ügyféllistát demográfiai jellemzők és viselkedés alapján szegmentáljuk. A cél, hogy minél személyesebb kommunikációt folytathassunk közönségünkkel.

3. Hogyan időzítsünk? Gondoljuk át,  hogy a célcsoportunk mikor a legnyitottabb az SMS fogadására.

  • Ne bombázzuk az ügyfeleket hajnalban vagy késő este reklám ajánlatokkal. Alkalmasabb erre a délelőtt vagy még inkább a munkaidő vége, közvetlenül a szabadidő megkezdése előtt.
  • Az időzítés mellett az üzenetek gyakorisága is befolyásolja a kampány sikerét. Ha új ügyfeleket szólítunk meg, egy SMS nem lesz elég a konverzióhoz, célszerű a kiküldéseket egy-két hét után megismételni.
  • Figyeljünk az ünnepekre, különleges alkalmakra, de az is jó taktika lehet, ha a hó eleji fizetésátutalások elé időzítjük a kiküldéseket.
  • A kiskereskedelemben építhetünk a szokásos szezonális keresletre, de az üzleti stratégiánktól függően éppen a holt szezonra is időzíthetjük az SMS kampányt. Black Friday környékén például egyértelműen zajmentes csatornát kínál az SMS, míg a holtidőben extra figyelmet és forgalmat irányíthatunk webshopunkra vagy üzletünkbe egy jól irányzott ajánlattal.

SmartSMS elégedettségmérés

4. Hogyan használjuk más eszközökkel? Az üzenetküldés gyors és frappáns megoldás, de minden kommunikációs csatornát azért nem tudunk kiváltani vele. 

  • Érdemes az SMS-t más eszközökkel kombinálva használni. Ha az SMS linkünk a promóciós oldalunkra vezet, buzdítsuk kedvezményekkel a látogatókat, hogy egy Facebook megosztás gombbal ismerőseiket is értesítsék az akcióról.
  • Ha a telesales is része az eladási stratégiánknak, ügyesen kombinálhatjuk a telefont a SmartSMS-sel. Az első hívás végeztével küldjünk az ügyfélnek SMS-t, aminek a linkje mögött további részleteket tudhatnak meg az ajánlatról.

5. Mit mérjünk és hogyan teszteljünk? A kampány az SMS kiküldésével még nem ér véget, hiszen azt is szeretnénk tudni, hogy a címzett valóban eljutott-e a linkünk mögötti oldalra.

  • A nyomonkövetéshez tegyünk követhető linket az üzenetbe, így valós visszajelzést kaphatunk kampányaink teljesítményéről és követőink elkötelezettségéről.
  • Integrált kuponakciós kampány esetén használjunk más-más linkkódot SMS-ben, emailben és a Facebook megosztásokban, hogy lássuk, melyik csatorna hogyan teljesít.
  • A link mögé helyezett kérdőív önmagában is nagy segítség a nyomonkövetséhez, hiszen a kitöltés ténye bizonyítja, hogy ügyfelünk reagált az üzenetre. Közben pontos visszajelzést kaphatunk termékeinkről, szolgáltatásainkról.
  • Indítsunk A/B tesztelést a tökéletes SMS akció kicsiszolására. Vessük tesztelés alá az üzenet stílusát, az ajánlat tartalmát, az időzítést és a szegmentációt

És ha a lényeg átjött, íme a legfontosabbak egyetlen ábrán:

SMS marketing tipp

Telefonos konzultáció
Ha szeretnél többet tudni a témában, kérd ingyenes telefonos konzultációnkat!

    Név

    Cég

    Telefon