2018. 11. 05.

SmartSMS – Hogyan csomagoljunk 160 karakterbe egy egész SMS kampányt?

Csak egyetlen üzenet létezik, amit 100-ból 98-an azonnal megnyitnak: az SMS. Nem csoda, hogy egyre több cég használja üzleti megoldásként, például marketing és értékesítési akciók támogatására vagy éppen ügyfélkapcsolatok fejlesztésére. De miért is különleges a SmartSMS, és hogyan fér el benne egy egész kampány?

Évente 10 trillió üzenet kering a világban – ebből 8 trillió személyes, a fennmaradó 2 trilliót pedig többnyire cégektől kapjuk, automatikus, application-to person (A2P) üzenet formájában. Az A2P üzenetek túlnyomó része üzleti SMS, és az alkalmazásuk olyan gyorsan terjed, hogy a piackutatók szerint 2025-ig 60-ról 85 milliárd dollárra fog emelkedni a globális volumenük.

De vajon mitől lett ilyen népszerű az üzleti életben ez a több mint negyedévszázados technológia? Három válaszunk is van rá.

SMS

1. Az SMS-t mindenki ismeri és rutinszerűen használja

Az SMS a mobiltelefon megjelenése óta velünk van. Az Y generációtól a 60 pluszos korcsoportokig a többség számára megmaradt az egyik legfontosabb szöveges csatornának. Az emberek megbíznak benne, minden helyzetben otthonosan használják, és ezzel persze a cégek is tisztában vannak.

2. 100-ból 98-an biztosan megnyitják

Méghozzá azonnal: míg az emailt gyakran napokig érleljük a postaládánkban, az SMS-t szinte rögtön elolvassuk. De ennél is fontosabb, hogy az email 20-40 százalék közötti megnyitási rátájával szemben az SMS-é 95-98 százalék. Hogy miért? Megszoktuk, hogy a fontos üzenetek még mindig SMS-ben érkeznek, akkor is ha ismerőstől, akkor is, ha a bankunktól kapjuk, például a fizetésünk átutalásáról. Tudjuk azt is, hogy az SMS megnyitáskor mindig rövid, lényegre törő szöveg fogad minket – és hát ki ne szeretné az ilyen üzeneteket?

3. Sokkal több fér el benne, mint gondolnánk

A vállalatok leginkább brutálisan magas megnyitási rátája miatt tartják vonzó opciónak az üzleti SMS-t, bár  önmagában ez kevés lenne a népszerűséghez. Az okos SMS titka, hogy a 160 karakter mögött akár egy egész kampány is elférhet: a szöveges üzenetbe linket rakhatunk, amivel aztán a címzettet rögtön a megnyitás pillanatában saját weboldalunkra, webshopunkba vagy más online felületeinkre, akár egy videóchat szobába irányíthatjuk.

Röviden: a SmartSMS egy olyan kapu a további ügyfélinterakciók felé, melyet rögtön az első kopogtatásra szinte mindenki kinyit.

SMS ügyfélinterakció

 

Íme néhány példa, milyen interakciókat kezdeményezhetünk fogyasztóinkkal, ügyfeleinkkel, pácienseinkkel vagy előfizetőinkkel (a sort ki-ki folytassa saját iparágának logikája szerint), ha egy csőre töltött SmartSMS van a kezünkben:

Telesalest támogató marketing akciók

Ha telefonos értékesítést végzünk, a telesales munkatárs rögtön az első hívás után SmartSMS-ben küldheti el az ügyfélnek az ajánlat promóciós oldalára irányító linket. A címzett a megnyitás után csak rábök a linkre, és máris egy részletes, termékleírásokban bővelkedő microsite-on nézelődhet tovább. Ha az oldal ügyesen van felépítve, a nézelődésből rögtön vásárlás is lehet.

Feliratkozó gyűjtés, mobil kupon akciók

A szinte már kizárólag csak mobilon böngésző fiatalabb vásárlókat rögtön a telefonjukon szólíthatjuk meg friss ajánlatokkal. A TeePublic nevű pólókereskedő webshop például hírlevél feliratkozókat gyűjt SMS-en, hogy mindig értesíthesse őket az aktuális akciókról. Tavaly elindított SMS kampányukkal 50 000 feliratkozót szereztek, és azóta is átlagosan heti 1500 új követőt húznak be. Ha a hűséges vásárlókat digitális ajándék kuponnal akarjuk megjutalmazni, a SmartSMS linkje mögé akár online kódot (vagy QR, esetleg  vonalkódot) is helyezhetünk.

Időpontfoglalás, emlékeztető küldés

Az SMS-be helyezett link egy egyszerű időpontfoglaló felületre is elvezetheti a címzettet. Ha az URL-hez személyes azonosítót rendelünk, az időpont automatikusan összekapcsolódik ügyfél nevével. Ez az ügyfélnek és az ügyfélszolgálatosnak is egyszerűbb, mint a naptár bősz lapozgatása közben, telefonon bonyolítani az időpont egyeztetést. Ha pedig emlékeztető SMS-t küldünk, a linkkel címet, térképet időpontot és más részleteket is meg lehet osztani.

Ügyfélelégedettség-mérés

Ha a SmartSMS-ben elhelyezett link egy egyszerű kérdőívet tartalmazó weboldalra vezet, az ügyfél néhány kattintással gyors visszajelzést adhat az ügyintézéssel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban. Sőt, az értékeléstől függően ugyanitt upsell, cross-sell vagy kompenzációs lehetőséget is fel lehet villantani neki.

Az októberi Országos Ügyfélszolgálati Konferencián mi éppen a SmartSMS-ről szóló előadásunkról kértünk „ügyfélvisszajelzést” a közönségtől, természetesen SmartSMS-ben. A megnyitás után egy egyszerű, pár óra munkával elkészített, mobilra optimalizált elégedettségi kérdőív fogadta a résztvevőket. A válaszokat ott helyben megkaptuk, és néhány gyorsan áttekinthető grafikonon ki is elemeztük.

 

SmartSMS ügyfélvisszajelzés

Miért SMS és miért nem Messenger?

Ilyen és ehhez hasonló SMS megoldásokat látunk tehát újabban, amikor üzleti üzenetküldésről van szó. A kérdés, hogy vajon miért nem az ismert chat csatornákat – a Messenegert, Vibert, WhatsAppot és társait – használják a cégek a fogyasztók megszólítására? Hiszen ezek az Over-The-Top (OTT) üzenetküldők szintén nagy elérésűek, ingyenesek és még több interakciót tartogatnak. Két oka is van, hogy maradnak az SMS-nél:

1. A Messengerre, Viber-re és más hasonló OTT megoldásokra épülő üzleti üzenetküldő kialakításához komoly fejlesztések kellenek, míg az SMS „gyárilag” rendelkezésre áll.

2. A legtöbb esetben az ügyfél mobilszámát nem kell megszerezni, hiszen eleve megtalálható a céges adatbázisban. Ha új feliratkozókat gyűjtünk, (akárcsak a fent említett SMS kampányban), akkor is biztosak lehetünk benne, hogy könnyebben kapjuk meg a mobilszámot, mint a Messenger felhasználói nevet. Az ilyen csatornákat továbbra is inkább magánjellegű beszélgetésekre tartogatják a felhasználók.

Esetleg a kettő együtt?

Mindeközben jól érzékelhető az a trend is, hogy a személyes, chates üzenetváltásokban használt videók, animgifek és más multimédiás megoldások egyre inkább helyet követelnek maguknak a vállalati üzenetküldés piacán. A következő posztunkban arról fogunk írni, mi történik, ha az SMS és a chat egy egészen új technológiában egyesíti erőit.

Hasonló bejegyzések SMS marketing témában

Mennyibe kerül egy vevő elvesztése? Mindent az ügyfélelégedettség-mérésről: 1. rész

“Helló, elkérhetem a számod?” 15 ötlet, hogyan kezdd el építeni az ügyféladatbázisod

SmartSMS számokban: Megkérdeztük a fogyasztókat, hogy állnak a promóciós SMS-ekkel

Telefonos konzultáció
Ha szeretnél többet tudni a témában, kérd ingyenes telefonos konzultációnkat!

    Név

    Cég

    Telefon