SmartSMS számokban | Megkérdeztük a fogyasztókat, hogy állnak a promóciós SMS-ekkel
Egyre több ügyfelünk panaszkodik, hogy a megszokott eszközökkel már nem tudja elérni közönségét. Szeretnének kipróbálni valami újat, túl a spam mappában ragadt emaileken, az egyre reménytelenebb hideghívásokon és az inkább presztízs értékű chat megoldásokon. Egyszóval valami olyasmit akarnak, ami konvertál, és mi mélyen megértjük őket.
Amikor az ismert kommunikációs csatornák, de főként az email alternatívájaként felvetjük, hogy érdemes lenne kipróbálniuk a SmartSMS-t, az első, amit tudni szeretnének: a megnyitási arány. A válaszunk, hogy a széles körben elfogadott iparági statisztikák szerint az SMS megnyitási rátája 98%, a benne elhelyezett linkre pedig a címzettek több mint 40%-a kattint át.
- Ki kattint, miért, hova? Egy mondat a SmartSMS-ről
Az újjászületett SMS-be, amit mi SmartSMS-nek hívunk, kattintható, nyomon követhető linket és egy komplett kérdőívet is rakhatunk, így azonnali interakciót kezdeményezhetünk a közönségünkkel. Még több az okosSMS-ről itt és itt.
Mivel az elmúlt időszakban egyre több cég szeretné kipróbálni a SmartSMS-t, úgy döntöttünk, a fenti statisztikát egy kis hazai merítéssel is kiegészítjük. Tavasszal országos online ügyfélkutatást végeztünk az NRC-vel közösen, amiben sok más mellett a SmartSMS használatáról is megkérdeztük a lakosságot. A kérdéseinkre 800 fogyasztó és ügyeit intéző honfitársunk válaszolt.
Alig látunk a levélszeméttől
Mielőtt rátértünk volna a SmartSMS-re, kíváncsiak voltunk, mennyire igazolják vissza a fogyasztók válaszai az eDM-ről alkotott általános vélekedéseket. Többé kevésbé azt kaptuk, amire számítottunk.
Nem csoda, hogy az email kampányok egyre nehezebben érik le céljukat: úgy tűnik, a reklám tartalmú üzenetek szinte elöntik a postaládáinkat. A válaszadók 32%-a naponta, 26%-a pedig hetente többször kap olyan visszautasíthatatlan ajánlatot, aminek végül valahogy mégis sikerül ellenállnia… A megkérdezettek közel fele szerint 100-ból csupán 3 email tartalmaz számára hasznos ajánlatot, ami kifejezetten lehangoló.
SmartSMS: jöhet az emlékeztető és a reklám is!
Kíváncsiak voltunk, hogyan állnak a magyarok a cégektől kapott kattintható SmartSMS-esekkel. Több olyan lehetőséget is feldobtunk, amelyben az SMS valamilyen ügy megoldásában segíti őket, és ezekre igen nyitottnak voltak a válaszadók. 65-68 százalékuk például szívesen megadja a mobilszámát, hogy időpont emlékeztetőt vagy rendelés érkezéséről szóló üzeneteket kapjon cégektől.
A legizgalmasabb azonban, hogy míg a reklám emaileket fásultan törölgetik a levelezőből, SmartSMS-ben még a promóciós célú üzeneteket is szívesen olvassák. 10-ből 5-en örömmel fogadnának akciókról szóló értesítéséket, ugyanennyien beváltható digitális kuponat is, a személyre szabott ajánlatokra pedig 36%-uk mond igent.
Gyorsan nyílik
Arról is megkérdeztük a válaszadókat, milyen gyakran kapnak a telefonjukra ilyen jellegű SMS-eket. Természetesen jóval ritkábban, mint emailt, így nem csoda, hogy a válaszadóink kétharmada 5 percen belül meg is nyitja őket.
Miért nem lesz belőle spam csatorna?
Mindez nem kis részben annak köszönhető, hogy az emberek megszokták: SMS-ben mindig fontos üzenetek érkeznek, és ezzel természetesen a cégek is tisztában vannak. Amíg az emailmarketing ingyen űzhető sport marad, addig nem fáj koncepció, szegmentálás és célzás nélkül promóciós emailekkel bombázni a fogyasztókat. Az SMS viszont, még ha kifejezetten olcsó eszköznek is számít, pénzbe kerül, ez pedig azt jelenti, hogy a cégek sokkal tudatosabban és okosabban használják, mint az emailt. Ennek végül mindenki örül: az ügyfelek, fogyasztók azért, mert releváns, személyre szabott üzeneteket kapnak, az üzleti szereplők pedig azért, mert végre van egy „tiszta csatorna”, amin jó eredménnyel kommunikálhatnak a közönségükkel.
A Google riportjai mutatják a jövőt
Hogy ez a csatorna idővel nem jut ugyanolyan sorsa, mint az email (amely, mint látjuk, mára rendesen eldugult ömlesztett tartalommal), azoknak az országoknak a statisztikái garantálják, ahol az üzleti üzenetküldés hagyománya már hosszú évekre nyúlik vissza. A nyár elején Atlantában, a világ legnagyobb telco konferenciáján meghallgattuk erről Todd Parkert, a Google technológiai vezetőjét. A tech óriás nemzetközi piacokon mért statisztikája az ismert (szinte már kőbe véshető) 98 százalékos megnyitási arányt mutatja, de ami igazán megdöbbentő az a megnyitás gyorsasága: odakint a címzettek 90 százaléka már 3 percen belül olvassa az üzeneteket.
Todd Parker azzal zárta előadását, hogy az SMS-nél és a hozzá hasonló üzleti üzenetküldő megoldásoknál nem nagyon van hatékonyabb eszköz a fogyasztók elérésére, és ebben mi is egyre biztosabbak vagyunk. Nemcsak azért, mert napról-napra jobb visszajelzéseket kapunk az ügyfeleinktől, hanem mert most már az ő ügyfeleik véleményét is ismerjük.
Hasonló bejegyzések SMS marketing témában
Mennyibe kerül egy vevő elvesztése? Mindent az ügyfélelégedettség-mérésről: 1. rész
3 egyszerű mutató, amit minden cégnek használnia kell – Ügyfélelégedettség-mérés: 2. rész
“Helló, elkérhetem a számod?” 15 ötlet, hogyan kezdd el építeni az ügyféladatbázisod